یک مقام برنامه جهانی غذای سازمان ملل شرایط کنونی در کشور جنگ زده یمن را وخیم خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، عبیر عاطفه، یک مقام برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اوضاع یمن را وخیم توصیف کرد و گفت بی ثباتی اقتصادی و درگیری، یمن را به آستانه فروپاشی کشانده است.

بر این اساس، وی تاکید کرد: اوضاع یمن طی ۳ سال اخیر بهبود پیدا نکرده است و می‌توان اوضاع کنونی را وخیم توصیف کرد. بی ثباتی اقتصادی و درگیری، یمن را به آستانه فروپاشی کشانده است. این مسئله باعث آسیب پذیر شدن شدید میلیون‌ها خانواده در بحبوحه قحطی شده است. تازه‌ترین گزارشی که ما دیروز از آژانس غذای سازمان ملل دریافت کردیم نشان می‌دهد که حدود نیمی از کودکان زیر ۵ سال در یمن، یعنی ۲/۳ میلیون کودک، در معرض سوءتغذیه در سال جاری قرار خواهند گرفت.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد: در صورت عدم رسیدگی، انتظار می‌رود نزدیک به چهارصد هزار نفر از این کودکان به خاطر سوءتغذیه شدید جان خود را از دست بدهند. هر سال اوضاع بدتر می‌شود و توانایی مردم برای مقابله با گرسنگی کاهش می‌یابد و این کودکان تا آستانه مرگ پیش می‌روند.

عاطفه تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا درباره یمن نه فقط توانایی سازمان‌های امدادی و کمک رسان بلکه توانایی بخش خصوصی در رساندن غذا به این کشور را پیچیده می‌کند. یمن با یک مشکل اقتصادی حاد روبروست. مشکل یمن فقط انسانی نیست بلکه جریان آزاد غذا و کالا به مردم یمن نیز یک مشکل است، زیرا این مسئله بر بهای محصولات غذایی تأثیر می‌گذارد و افراد بیشتری را در معرض گرسنگی قرار می‌دهد و افراد بیشتری را آسیب پذیر می‌کند. چیز دیگری که یمن نیاز دارد صلح است تا مردم بتوانند بازپروری شوند و بتوانند بازسازی آینده خود را شروع کنند، کاری که سال‌های زیادی طول می‌کشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
لعنت بر عربستان آمریکا امارت اسرائیل
مرگ بر همتون
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۵:۵۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
لعنت بر آل سعود و هم پیمانان غربی که سالهاست این مردم رو می کشند و کسی هم بهشون کمک نمیکنه انشاله ظهور آقا از نزدیکی یمن خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۳۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
تا زمانی که جهان اسلام متحد نشوند بر علیه آمریکای تروریست قیام یکپارچه نکنند و آمریکا و آلر سعودی و صهیونیستهای خبیث ملعون را نابود و سرنگون نکنند و از سر تا سر جهان اسلام فراریشون ندهند همین وضعیته که می بینید و وضعیت نه تنها یمنیهای مظلوم ستم کشیده بلکه وضعیت تمامی کشورهای سر تا سر جهان اسلام روز به روز هفته به هفته ماه به ماه سال به سال بدتر می شود که بهتر نمی شود تنها را قیام سراسری یکپارچه بر علیه این سه ضلع مثلث شوم خبیث منحوس شیطانی نکبتان جنایتکاران تروریست ملعونین و همپیمانانشان در منطقه سر تا سر جهان اسلام است با مذاکرات هم این وضعیتهای بسیار وحشتناک حل و فصل نخواهد شد فقط قیام و جنگ همه جانبه بر علیه شیاطین می تواند نوید امید و روشنایی و نور امید و زندگی بهتر را برای مومنین مسلمین سر تا سر جهان اسلام به ارمغان بیاورد اگرنه هزینه سازش با ابلیس ملعون و لشکریان شیاطین ملعونینش بسیار بسیار بسیار بیشتر از هزینه قیام و جنگ سخت و خشن مجاهدت فی سبیل الله است بر علیه شیاطین ظالمین و ستمگران اشغالگران تروریستهای آمریکایی صهیونیستی سعودی سقوطی خود دانید بقول معروف میگه صلاح مملکت خود را خسروان دادنند از این بنده حقیر کمترین گفتن بود بریت سازش کنید با شیاطین ببینید هزینه اش از هر لحاظ چقدر براتون می افته بعدش به حرف و نصیحت حقیر خواهید رسید ولی دیگر اون موقع خیلی دیر است می شوید حکایتتان حکایت کشور اندلس قدیم و خلاص .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار