فرستاده جدید دولت آمریکا در امور یمن در دیدار با منصور هادی، ایران را متهم به مداخله در امور داخلی این کشور کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن با تیموتی لندرکینگ، نماینده آمریکا در امور یمن گفت‌وگو و ایران را به دخالت در امور این کشور متهم کرد.  

دفتر رئیس‌جمهور فراری یمن اعلام کرد، منصور هادی مدعی شد که آمریکا به او برای مقابله با مداخلات ایران در این کشور قول همکاری داده است.

رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن بدون اشاره به تجاوز سعودی‌ها به این کشور، همچنین مدعی شد: حملات مداوم انصارالله  مانع از صلح یمن شده است و ایران از سال ۲۰۱۴ سلاح و تجهیزات نظامی انصارالله را تامین می‌کند.

لندر کینگ نیز با اعلام حمایت واشنگتن از منصور هادی و همچنین عربستان سعودی اضافه کرد: آمریکا در تلاش است تا با تمام شرکای خود در یمن به توافق دائمی برسد و دولت جدید اطمینان می‌دهد که ثبات و امنیت در یمن حفظ شود.

پیش از این اما محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره‌کننده یمن مواضع برخی کشور‌ها درباره لزوم توقف جنگ، رفع محاصره یمن، ممنوعیت فروش سلاح به متجاوزان و پایان حضور نیرو‌های بیگانه در این کشور را گامی مثبت خواند.

تجاوز ائتلاف سعودی به یمن اکنون ششمین سال خود را سپری می‌کند و این تجاوز مردم یمن را با بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان مواجه کرده است.

عربستان سعودی با حمایت کامل آمریکا و کشور‌های غربی در طول این سال‌ها زیرساخت‌های غیرنظامی مانند بیمارستان‌ها، مدارس، تاسیسات آب آشامیدنی و مراکز درمانی یمن را بمباران کرده و همچنان به محاصره این کشور ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار