چهار مرکز مهارت‌آموزی با ظرفیت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر پایه اول و دور اول متوسطه افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت : فرآیند آموزش مهارت‌محور با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

او گفت : با توجه به اهمیت مقوله مهارت‌آموزی و لزوم گرایش بیشتر دانش‌آموزان به این سمت، این روند در طول سال‌های آینده ادامه خواهد داشت یعنی پایه‌های دوم و سوم و دور اول متوسطه و حتی متوسطه نظری نیز در برنامه مهارت‌آموزی در کنار تحصیل پیش‌بینی شده و در پایان مدرک مهارت‌آموزی جزء سوابق تحصیلی دانش‌آموز در پرونده درج خواهد شد.

او با بیان اینکه آموزش دبیران کار و فناوری و فرهنگ و هنر در مدیریت آموزش و پرورش ناحیه سه به صورت مجازی در حال برگزاری است، افزود: برای تجهیز این چهار مرکز ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و پیش بینی می‌شود تعداد ۶ هزار و ۳۶۳ دانش‌آموز در استان در این طرح آموزش ببینند.

او در خصوص اهداف و جزییات این طرح مهارت آموزی افزود: این طرح سه ساله است و هر دانش‌آموز باید در رشته‌ای خاص آموزش‌های لازم را در حد مهارت‌های پایه در یکی از ۲ درس «کار و فناوری» و «فرهنگ و هنر» دریافت کند. مثلا اگر رشته «کار با چوب» را انتخاب کرد در پایان طرح باید قادر باشد یک وسیله چوبی را تولید کند و هر دانش‌آموز ۲۰ ساعت آموزش مهارت پایه و ۶۰ ساعت آموزش مهارت تخصصی را فرا می‌گیرد.

یزدان‌پناه با اشاره به همه گیری ویروس کرونا گفت: فرآیند‌های آموزشی و پرورشی مدارس در ایام کرونایی نیاز به متناسب سازی با شرایط موجود را دارد تا خللی در امر آموزش دانش‌آموزان به وجود نیاید و در این راستا در تلاش هستیم با ایجاد آمادگی‌های لازم، زمینه کیفیت‌بخشی به فرآیند‌های یاددهی یادگیری را متناسب با سناریو‌های مختلف سال تحصیلی جدید برای بهره مندی حداکثری دانش‌آموزان فراهم کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.