معاون گردشگری استان گلستان از راه‌اندازی سامانه ثبت تور‌های گردشگری باهدف رصد اجرای تور و جلوگیری از فعالیت تور‌های غیرمجاز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، یاسر قندهاری معاون گردشگری استان گلستان گفت: طبق بخشنامه ابلاغی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌منظور حمایت از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز بند (ب) و جلوگیری از برگزاری تور‌های غیرمجاز، ازاین‌پس همه دفاتر در سطح استان گلستان و همچنین کشور ملزم به درج اطلاعات برنامه‌ها و بسته‌های سفر خود در "سامانه ثبت گشت" در بستر سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری به نشانی ta.mcth.ir هستند.

او گفت: باهدف رصد اجرای تور‌های برنامه‌ریزی‌شده و جلوگیری از فعالیت تور‌های غیرمجاز پس از ثبت هر تور از طریق دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، کد رهگیری مربوط به برنامه گشت (تور) به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارسال خواهد شد و در صورت ثبت نشدن برنامه سفر در سامانه ثبت گشت، نیروی انتظامی از ادامه فعالیت تور‌های گردشگری جلوگیری خواهد کرد.

معاون گردشگری استان گلستان بیان کرد: در سال‌های اخیر با افزایش شکایات مردم در حوزه برگزاری تور‌های غیرمجاز و راهنمایان بدون کارت معتبر مواجه بودیم که این امر به دلیل عدم اطلاع از عواقب و خطرات انتخاب این‌گونه تور‌ها بوده و نیازمند فرهنگ‌سازی از سوی رسانه‌ها و متولیان است.

او از مردم و علاقه‌مندان به تور‌های گردشگری خواست: با دقت در انتخاب تورها، از شرکت در برنامه‌های سفری که افراد بدون مجوز و صلاحیت آن را برگزار می‌کنند، جدا خودداری کنند.

قندهاری گفت: هم استانی‌ها می‌توانند به‌منظور استعلام تور‌ها و برنامه‌های سفر و همچنین ارائه شکایات و پیشنهاد‌ها با شماره ۳۲۲۲۴۵۸۱_۰۱۷ معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان تماس حاصل کنند.

انتهای پیام /م
برچسب ها: گردشگری ، توریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.