روسیه ۹ شرکت اوکراینی را تحت تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیو اروپای آزاد، روسیه ۹ شرکت اوکراینی را تحت تحریم‌های خود قرار داد؛ اقدامی که تازه‌ترین مسأله در تنش‌های میان روسیه و اوکراین به شمار می‌رود.

طبق گزارش رادیو اروپای آزاد، شرکت‌هایی که با فرمان جدید روسیه که اواخر روز گذشته منتشر شد، هدف گرفته شدند، شامل شرکت سازنده کشتی‌های اوکراینی، شرکت یدک کشی دونمار و شماری دیگر از شرکت‌های اوکراینی بودند.

در فرمانی که از سوی روسیه منتشر شده، به علت هدف قرار داده شدن این شرکت‌ها اشاره‌ای نشده است. با این فرمان جدید، شمار شرکت‌های اوکراینی که از سوی روسیه هدف گرفته شدند، به ۸۴ عدد می‌رسد. هنوز اوکراین به این اقدام روسیه پاسخی سریع نداده است.

روابط میان روسیه و اوکراین در سال ۲۰۱۴ و پس از آنکه مسکو شبه جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کرد، رو به وخامت رفت. تنش‌ها میان روسیه و اوکراین اکنون وارد هفتمین سال خود شده است؛ درگیری‌هایی که تا کنون به کشته شدن بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر منجر شده است.

روسیه اتهامات کیف در خصوص اینکه ارتش این کشور در این درگیری‌ها شرکت داشته را رد می‌کند. پس از الحاق کریمه به روسیه، غرب مجموعه‌ای از تحریم‌ها را بر روسیه اعمال کرد. همچنین در نشانه‌ای دیگر از تنش‌ها در روابط مسکو با غرب، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد آماده است تا روابط خود را با این اتحادیه در صورتی که تحریم‌های اقتصادی ادامه یابد، قطع کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: در صورتی که این اتحادیه تحریم‌هایی را اعمال کند که اقتصاد (روسیه) را در معرض خطر قرار دهد، روسیه آماده است تا روابط خود با اتحادیه اروپا را قطع کند. ما نمی‌خواهیم از جهان منزوی شویم؛ اما باید برای تمامی احتمال‌ها آماده باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار