معاون نظارت و پایش اداره‌کل محیط زیست استان اردبیل گفت: دستگاه جذب اتمی آزمایشگاه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین جمشیدی، معاون نظارت و پایش اداره‌کل محیط زیست استان اردبیل گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده دستگاه جذب اتمی در آزمایشگاه اداره‌کل محیط زیست استان مجدداً فعال و راه‌اندازی گردید و کارشناسان بخش آزمایشگاه نیز طی دوره آموزشی نحوه کار با این دستگاه را فرا گرفتند.

او اظهار داشت: این دستگاه قابلیت اندازه‌گیری و سنجش فلزات در نمونه‌های تهیه شده از آب، فاضلاب و رسوبات را داراست که به منظور آگاهی از میزان آلودگی‌های ناشی از فلزات به ویژه فلزات سنگین و سمی در پساب خروجی برخی از واحد‌ها و منابع آبی نیازمند آنالیز دقیق این عناصر هستیم.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه با راه‌اندازی این دستگاه امکان اندازه‌گیری و آنالیز میزان آلودگی‌های ناشی از فلزات فراهم شده افزود: در حال حاضر فلزاتی از قبیل آهن، نیکل و مس توسط این دستگاه قابل اندازه گیری بوده و در صدد هستیم با توسعه آزمایشگاه اداره‌کل تعداد پارامتر‌ها و فلزات بیشتری را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.