خانه پدری احمد محمود نویسنده رمان «زمین سوخته» در اهواز که از آن با عنوان «محل اولین رمان دفاع مقدس» یاد می‌شود، تخریب شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خانه پدری احمد محمود، نویسنده معاصر ایرانی که در اهواز قرار داشت، تخریب شد.

احمد محمود نویسنده رمان «زمین سوخته» یکی از کتاب‌های نوشته شده در زمینه جنگ تحمیلی ۸ ساله است. علی عطا، برادر زاده این نویسنده معاصر با انتشار خبر تخریب این خانه در شبکه اجتماعی توئیتر، آن را «محل نخستین رمان دفاع مقدس» خواند.

احمدرضا حسینی‌بروجنی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با ناگهانی خواندن این خبر گفت: خانه پدری احمد محمود در بافتی واقع است که ابتدا از سوی میراث فرهنگی و پس از آن از طرف استانداری خوزستان به شهرداری اهواز ابلاغ شد، اما بدون اطلاع قبلی و کسب مجوز اقدام به تخریب این محل کردند.

حسینی بروجنی افزود: زمانی که خانه پدری احمد محمود از سوی خانواده وی فروخته شد، اعلام شد که به لحاظ معماری در ردیف خانه‌های تاریخی قرار ندارد، اما با توجه به آنکه محل زندگی یک شخصیت هنری است، می‌تواند به عنوان خانه مشاهیر باشد و اگرچه ممکن است در صورت گرفتن استعلام از سوی شهرداری اهواز مجوز تخریب آن صادر می‌شد، اما حالا این اقدام غیر قانونی صورت پذیرفت.

یاسین کاوه پور، شهردار منطقه یک اهواز نیز با بیان اینکه خانه پدری احمد محمود در لیست خانه‌های میراث فرهنگی قرار ندارد، گفت: هیچ مجوزی برای تخریب این خانه صادر نشده و مالکان آن را از داخل خراب کردند که به دلیل این اقدام غیر قانونی با آنان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: خوزستان ، احمد محمود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریلا
۱۹:۱۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
حیف و صد افسوس... چرا به میراث فرهنگی آنقدر کم اهمیت داده میشه؟!