ویژگی های احتمالی آی او اس 15؛ از شخصی سازی در نرم افزارهای پیشفرض تا افزایش امنیت دسترسی ها

طبق رسم هر ساله شرکت اپل، باید منتظر رونمایی از نسخه جدید سیستم عامل iOS در کنفرانس WWDC این شرکت باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق سنت هر ساله اپل، ما مطمئن هستیم که اکثر ویژگی‌های جدید سیستم عامل iOS در کنفرانس WWDC این شرکت نمایش داده شوند، اما جالب‌ترین ویژگی‌ها احتمالاً به محض عرضه اولین نسخه بتا توسعه دهنده iOS ۱۵ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این امر معمولاً خیلی طولانی نمی‌شود و بلافاصله پس از پایان مراسم، نسخه بتا برای بارگیری در دسترس قرار خواهد گرفت. البته احتمالا نسخه بتا با iOS ۱۵ فرقی نداشته باشد.

حال باید دید، انتظار‌ها از نسخه جدید سیستم عامل اپل چیست؟ با توجه به اینکه iOS ۱۴ یک به روزرسانی بسیار مهم برای iOS بود که بسیاری از موارد را ارتقا بخشید (از همه مهمتر رابط کاربری را با افزودن ابزارک به صفحه اصلی اصلاح کرد)، ما واقعاً اعتقاد نداریم که iOS ۱۵ به این تغییرات اساسی بصری، نکته خاصی را اضافه کند.

در هر صورت، این یک به روزرسانی است که به iOS ۱۴ پرداخته و شروع به بهبود ویژگی‌های جدید و عملکرد‌های موجود در آن خواهد کرد. البته این به این معنی نیست که اشتیاق خود را در مورد iOS ۱۵ از دست بدهید، چون صحبت‌های تند زیادی درباره آن وجود دارد.

سفارشی سازی برنامه‌های پیش فرض بیشتر با iOS ۱۵

سیستم عامل iOS ۱۵ با اجازه دادن به کاربران برای تغییر بیشتر برنامه‌های پیش فرض، دست کاربران این سیستم عامل را برای شخصی سازی بیشتر باز می‌گذارد. شرکت اپل در iOS ۱۴ با اجازه دادن به تغییر Safari و Mail و جایگزینی آن‌ها با نرم افزارهای شخص ثالث، این روند را شروع کرده است.

مثلا جدیدترین نسخه Beta iOS ۱۴.۵ به شما این امکان را می‌دهد تا بستر پیش فرض موسیقی خود را نیز تغییر دهید، به عنوان مثال Apple Music و Spotify را را جایگزین کنید. توسعه این دست ویژگی‌های iOS احتمالاً در iOS ۱۵ نیز ادامه خواهند داشت.

تاریخ انتشار iOS ۱۵ و ویژگی‌های جدید مورد انتظار

حریم خصوصی در iOS ۱۵

جدیدترین نسخه iOS ۱۴.۵ beta با هدایت خودکار داده‌های مرور ایمن از طریق سرور‌های خود اپل، باعث حفظ حریم خصوصی iOS می‌شود. ظاهراً، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ویژگی‌های مشابه حریم خصوصی نیز بخشی از iOS ۱۵ باشد.

تاریخ انتشار iOS ۱۵

طبق آخرین احتمالات، انتشار نسخه رسمی iOS ۱۵، بدون شک در کنار عرضه آیفون ۱۳ (آیفون ۱۲S) اتفاق خواهد افتاد. معمولا، آیفون‌ها در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر منتشر می‌شوند، بنابراین انتظار نسخه بعدی iOS را در این زمان داشته باشید.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار