شرکت هوآوی تلاش دارد تا با دسترسی به اسناد بانک اچ اس بی سی انگلیس، منگ وانژو را تبرئه کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، شرکت هواوی چین روز جمعه از دادگاه عالی در لندن خواست تا اجازه دسترسی به اسناد بانک اچ اس بی سی انگلیس را صادر کند تا این شرکت بتواند از آن‌ها برای تبرئه مدیر مالی بازداشت شده هواوی در کانادا استفاده کند.

بر این اساس، مقامات شرکت هواوی چین می‌خواهند مانع استرداد منگ وانژو، مدیر مالی این شرکت به آمریکا شوند که هم اکنون در کاناداست. دولت آمریکا شرکت هواوی و مدیر مالی این شرکت را به تلاش برای دور زدن تحریم‌های آمریکا ضد ایران و نیز سرقت اطلاعات محرمانه صنعتی از گروه مخابراتی "تی- موبایل" آمریکا متهم کرده است.

مقامات کشور چین بار‌ها این اتهام‌ها را رد کرده اند و پکن، آمریکا را به "سیاسی کاری" در این ماجرا متهم کرده است. خانم وانژو دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، به درخواست آمریکا در ونکوور بازداشت شد و دولت کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرده است وزارت دادگستری این کشور، دستورالعمل قضایی را درباره این پرونده به اجرا گذاشته اند که این امر به منزله آغاز رسمی روند استرداد خانم وانژوست.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی است که مدیرمالی شرکت هواوی، حقیقت را درباره ارتباط این شرکت با اسکای کام که در ایران فعال بود، به بانک اچ اس بی سی نگفته است در حالی که این شرکت کوچک، وابسته به هواوی بود.

بازداشت مدیر مالی شرکت هواوی، که دختر بنیانگذار این شرکت است، موجب اختلاف میان چین و کانادا شده و پس از اینکه پکن نیز دو شهروند کانادایی را بازداشت کرد، چین به "دیپلماسی گروگانگیری" متهم شده است.

در صورت موافقت دادگاه عالی در لندن، کارشناسان شرکت هواوی می‌توانند به اسناد بانک اچ اس بی سی دست یابند و از آن‌ها کپی تهیه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
آنهایی که به کانادا می روند و از طریق علمی و متخصص بودن می روند .
بدانند که در دست کشور جعلی کانادا شبیه گروگان هستند .
شرکتهایتان را به کانادا نفرستید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
کانادا دقیقا شبیه رژیم صهیونیستی برپا شده است .
بومیان محلی در کانادا را می کشند و زنان بومی را عقیم می کنند .
سیتم نحس و نجس بهداشت کانادا حتی به کشتار بومیان دامن می زند .
بروید و جستجوی اینترنتی و حتی اسناد را ببینید .
آخرین اخبار