حجت الاسلام کمالی گفت: راهبرد دشمن این است که مردم رااز طریق سیاه نمایی، بزرگ نمایی مشکلات و کوچک جلوه دادن دستاورد‌های انقلاب ناامید کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام امین کمالی، امام جمعه موقت شهرستان جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ضمن توصیه به رعایت تقوا و نظم در زندگی و همچنین تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: در فردای قیامت ۸ تن هستند که از دشمن ترینِ دشمنان خدا هستند، اول؛ کسانی که بسیار دروغ می‌گویند و اینکه حتی به دروغ، قسم می‌خورند، در صورتی که در روایات داریم حتی برای حق مُسلَم خود هم نباید قسم بخوریم.

او گفت: دومین گروه از دشمن‌ترین دشمنان خدا در فردای قیامت، کسانی هستند که متکبر بوده و غرور دارند و بدانید که اساس و ریشه کفر و تمام بدبختی ها، تکبر است و شیطان که از درگاه خدا رانده شد اساس رانده شدنش، تکبر بود و این در حالی است که فرهنگ اسلامی به معنای مهربانی کردن است.

حجت‌الاسلام کمالی افزود: سومین گروه از دشمن‌ترین دشمنان خدا در فردای قیامت، کسانی هستند که کینه برادرش را در سینه دارد و این در حالی است که در اسلام آمده است که محیط خانه باید بهشت باشد و همچنین اسلام می‌گوید کسانی که بیش از سه روز قهر باشند از دایره اسلام خارج هستند.

او بیان کرد: دسته چهارم از دشمن‌ترین دشمنان خدا در فردای قیامت، کسانی هستند که وقتی به سمت خدا و پیامبرش خوانده می‌شوند، کُند، حرکت می‌کنند و این در حالی است که اگر او را به سمت دنیا و شیطان بخوانند با سرعت و تند می‌رود و دین اسلام و خدا می‌گوید برای انجام کار خیر و نیکو شتاب کنید و خدا می‌گوید که مردم، خانواده من هستند و به خاطر خدا، دست دیگران را بگیریم.

امام جمعه موقت جیرفت با بیان اینکه کسانی که اگر طمع و حرام دنیا بر او عرضه شود با قسم خوردن آن را بر خودش حلال می کند، پنجمین دسته از دشمن‌ترین دشمنان خدا در فردای قیامت هستند، گفت: ششمین گروه کسانی هستند که برای سخن‌چینی راه می روند. 

او بیان داشت: کسانی که بین مومنان تفرقه می‌اندازند و برای بی گناهان لغزش و عیب می تراشند، هفتمین و  هشتمین دسته از کسانی  هستند که در فردای قیامت جزو دشمن ترین دشمنان خدا هستند. 

حجت الاسلام کمالی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر مبانی اسلامی و مبانی ایرانی است.

 او گفت: اکنون انقلاب وارد چهل و  سه سالگی خود شده است و این یعنی دوران پختگی و کمال است؛ پس بر همگان فرض است که جنبه‌های کمال و تعالی این انقلاب را تبیین کنند.

امام جمعه موقت شهرستان جیرفت گفت: اگر دستاورد‌های انقلاب را نگوییم، راهبرد دشمن این است که مردم رااز طریق سیاه نمایی، بزرگنمایی مشکلات و کوچک جلوه دادن دستاورد‌های این انقلاب مایوس و ناامید کند.

او افزود: دستاورد‌های انقلاب اسلامی بسیار زیاد است، در حوزه‌های نظامی، پزشکی، نانو، مدارس و زیرساخت‌ها بسیار پیشرفت داشتیم و  انقلاب این پیشرفت‌ها را در حالت تحریم و جنگ به دست آورده است.

 حجت الاسلام کمالی گفت: امسال در حالی که کرونا بود در دهه فجر، رژه موتوری را شاهد بودیم.

او با بیان اینکه اولین اثر و دستاورد انقلاب اسلامی ایران، نفی طاغوت و دومین آن ثبات و حفظ تمامیت ارضی کشورمان بود، سومین دستاورد این انقلاب، همانا به اوج رساندن مشارکت مردمی و خدمت‌رسانی بود،  تصریح کرد: در بحث کرونا همه مردم مشارکت داشتند و رزمایش مواسات، مهم ترین جلوه خدمت رسانی به مردم است.

امام جمعه موقت شهرستان جیرفت گفت: چهارم و پنجمین دستاورد بزرگ این انقلاب، ارتقای بینش سیاسی مردم است، در تمامی نقاط کشور، مردم بینش سیاسی بالایی دارند و اثر و دستاورد این انقلاب، سنگین کردن جبهه عدالت در خدمت‌رسانی به مردم بود، امام راحل (ره) فرمودند باید کاخ نشین و کوخ نشین، مساوی باشد.

او با بیان اینکه ششمین دستاورد بزرگ انقلاب، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در جامعه بوده و هفتمین آن ایستادگی روز افزون در مقابل مستکبران عالم است، بیان کرد: درگذشته ایران، ژاندارم منطقه و در واقع نوکر استکبار بود و اکنون در اوج اقتدار هستیم.

حجت الاسلام کمالی بیان کرد: هشتمین دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران، استقلال سیاسی است،؛ اما در گذشته قانون ننگین کاپیتولاسیون، تصویب شد و به آمریکایی‌های حاضر در ایران، حق توحش داده می‌شد و اکنون انقلاب اسلامی به ما عزت داد.

او گفت: دستاورد دیگر انقلاب اسلامی، پاسداشت حقوق زنان است، اسلام به زن، هویت داده است در حالی که قبل از انقلاب، نگاه به زن، در واقع نگاه به کالای تجاری بود و اکنون عزت زن، با الگو گرفتن از حضرت زهرا (س) مثال زدنی است.

امام جمعه موقت شهرستان جیرفت بیان داشت: نهمین دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران، تغییر جایگاه مردم از زیر دست به ولی نعمت است، در گذشته، کدخدا می‌بایست رعیت داشته باشد و انقلاب گفت همگی در یک جایگاه هستید.

او افزود: دهمین دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران، خارج کردن ایران از انحطاط تاریخی بود و دستاورد دیگر انقلاب، همانا تغییر رویکرد ایران در مقابل مستکبران بوده و دستاورد دیگر انقلاب اسلامی، ایجاد قطب جدیدی از قدرت و عامل ثبات در سطح منطقه است.

حجت الاسلام کمالی تصریح کرد: متاسفانه تداوم وابستگی اقتصاد ایران به نفت، از بی درایتی برخی از مسئولان بوده که نگاه به خارج دارند و به ظرفیت داخلی  توجه ندارند و این گونه مسئولان متاسفانه، استفاده اندک از نیرو‌های نخبه انقلابی را دارند و این در حالی است که رهبری فرمودند راه عبور از مشکلات، قوی شدن است.

او افزود: انتخابات ۱۴۰۰ را در پیش رو داریم و راه پیشرفته کشورمان همانا با تشکیل دولت جوان انقلابی است و متاسفانه بعضی‌ها عوامل قدرت ایران را تخریب می‌کنند.

امام جمعه موقت شهرستان جیرفت گفت: صدور حکم تاریخی امام راحل (ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی را داریم.

او بیان کرد: از مهم ترین مسائل شهرستان، مسائل کشاورزی است و در رسانه‌ها می‌بینیم که عشایر برای تهیه‌ خوراک دام مشکل دارند و این در حالی است که عشایر و کشاورزان ذخایر انقلاب هستند.

حجت الاسلام کمالی گفت:مسئولان، کشاورزان و عشایر را در یابید؛ زیرا آنان عامل قدرت ایران اسلامی هستند. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار