مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت:برای خرید پهپاد سم پاش به کشاورزان تسهیلات اعطا می شود.

علی دیانتی، مدیر جهاد کشاورزی میاندواب در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، پهپاد‌ها این امکان را برای کشاورزان میسر ساخته اند و برای ترویج کشاورزی نوین به کشاورزان برای خرید پهپاد سم پاش  تسهیلات اعطا می شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: اجرای بعضی از عملیات کشاورزی در برخی از مناطق به دلیل صعب العبور بودن، شیب دار و ناهموار بودن مزرعه، خیس و گل آلود بودن زمین در اثر بارندگی، امکان پذیر نیست یا به سختی انجام می‌شود لیکن امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، پهپاد‌ها این امکان را برای کشاورزان میسر ساخته اند.

او افزود: پهپاد یک ابزار قابل اعتماد، هوشمند و بسیار کارآمد در بخش کشاورزی است که در مزارع بزرگ و پیشرفته برای سم‌پاشی استفاده می‌شود.

دیانتی همچنین گفت: از ابتدای امسال بیش از نه میلیارد تومان برای خرید تجهیزات کشاورزی از جمله تراکتور و دنباله بند به کشاورزان میاندوابی تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندواب ادامه داد: دیروز با حضور یکصد نفر از کشاورزان شهرستان میاندواب کارگاه آموزشی استفاده از پهپاد در سم پاشی و نمایش توانمندی آن در راستای ترویج به کارگیری فن آوری‌های نوین کشاورزی،  در یکی از مزارع کشاورزی بخش باروق برگزار شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.