اجرای ۵۸ پروژه با اعتبار ۲۹۸ میلیارد تومان در شبستر

 فرماندار شبستر از اجرایی شدن ۵۸ پروژه با هزینه ۲۹۸ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، امور روستایی، خدمات آب، برق، گاز و مخابرات در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، عبدالهی  فرماندار شبستر گفت: شهرستان شبستر در بخش صنایع تبدیلی با تولید ۳۲۴ هزار تن محصول رتبه اول استان آذربایجان شرقی را به دست آورده است و در جذب تسهیلات کشاورزی نیز حائز رتبه برتر استان شده است.

او افزود: این منطقه در استفاده از تسهیلات اشتغالزایی از محل صندوق توسعه ملی بعد از تبریز رتبه دوم استان را دارا است.

او با بیان این‌که امسال در حوزه صنعت، ۲۰ واحد تولیدی راکد به فعال تبدیل شده است، گفت: ۱۲۵ واحد تولیدی نیز در یک سال گذشته موانع تولیدشان  رفع شده است و ۶۵ واحد تولیدی صنعتی جدید نیز به بهره برداری رسیده است.

عبدالهی افزود: اداره بهزیستی و کمیته امداد شبستر با اختصاص ۱۵ میلیارد تومان به مدد جویان تحت پوشش گام موثری در ایجاد اشتغال پایدار برداشته‌اند.

او گفت: این شهرستان در بخش روستایی نیز از نگاه ویژه دولت دور نمانده و از نظر آسفالت کاری، جدول گذاری، بهسازی و زیرسازی معابر روستایی کار‌های اساسی انجام گرفته است که به اندازه ۴۰ سال گذشته اعتبار هزینه برداشته است.

او در بخش دیگری از سخنان خود از تاسیس شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان با هدف سرمایه گذاری و جذب سرمایه‌های مردمی و مشارکت در این شهرستان خبر داد و گفت: اخذ مجوز ایجاد دو موزه در شبستر، ایجاد و تصویب گذر فرهنگ و هنر شبستر، خرید دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان با اعتبارات ملی و چندین مورد دیگر از کار‌های دیگری است که در این شهرستان انجام گرفته است.

فرماندار شبستر  گفت: افتتاح مرکز رشد بنیس - شبستر که با مشارکت دانشگاه پیام نور، پارک علم و فناوری استان و خیران منطقه ایجاد و تجهیز شده است، نوید روز‌های خوبی را برای این شهرستان دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.