معاون ساخت و مهندسی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: شمال استان نیازمند ساخت ۹۰۰کیلومتر بزرگراه در برنامه‌ای پنج ساله بوده که برای تکمیل شبکه بزرگراهی این حوزه چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مهدی پارسی معاون ساخت و مهندسی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با بیان اینکه هم‌اینک ۲۰۰کیلومتر بزرگراه و ۸۰۰کیلومتر راه اصلی در حوزه شمال سیستان و بلوچستان وجود دارد اظهارداشت: برای ساخت ۱۵۰کیلومتر بزرگراه با شرکت‌های پیمانکار قرارداد منعقد شده است.

او افزود: ساخت راه‌های سیستان و بلوچستان در قطعات مختلف به پیمانکاران واگذار شده که از جمله مسیرهای چابهار به نیکشهر، ایرانشهر به خاش تا زاهدان و میلک در ۱۰ قطعه مختلف در حال ساخت و توسعه است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، با اقدامات انجام شده توسط این اداره‌کل ۵۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان امسال به شبکه جاده‌ای استان افزوده خواهد شد.

عطا الله اکبری اظهارداشت: برنامه‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اتفاقات بزرگی در زمینه توسعه این استان خواهیم بود.

او  با بیان اینکه این اداره سعی دارد با جذب منابع مالی مطمئن به ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان سرعت بخشد ادامه داد: با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها تا ۲ سال آینده بخش عظیمی از عقب ماندگی این استان در حوزه بزرگراهی بر طرف خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم‌اینک شبکه جاده‌ای بم - زاهدان، زاهدان- بیرجند، زاهدان - زابل، زاهدان- خاش و جاده ترانزیتی محمد آباد - زهک با تمام ظرفیت در حال فعالیت است.

او تصریح کرد: با انجام اقدامات جاده‌ای انجام شده ۱۲۰ کیلومتر مسیر اصلی و اتوبان در پنج محور آماده بهره برداری می‌شود.

اکبری با بیان اینکه اعتبارات جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزایش ۶ برابری داشته است گفت: ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده‌های این استان امسال اختصاص یافته است.

طول کل بزرگراه های سیستان و بلوچستان ۳۱۵ کیلومتر است که ۲۶۶ کیلومتر آن در حوزه راه و شهرسازی و در شمال این استان قرار دارد.

با توجه به وسعت و گستردگی سیستان و بلوچستان ۲ اداره کل راه و شهرسازی شمال و جنوب در این استان فعال است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار