موهبتی گفت: امنیت و سرمایه‌گذاری ۲بال پرواز برای توسعه و رسیدن به شرایط مطلوب در کشور و بویژه این استان هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست مشترک با فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: اگر امنیت نباشد سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود و اگر امنیت برقرار شود و سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد نشود این امنیت تدوام نخواهد داشت بنابراین این ۲ باید توسعه متوازن داشته باشند.

او  به نقش‌آفرینی موثر ارتش در برهه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: ارتش در زمان شاهنشاهی هم با صاحبان زور و تزویر هماهنگ نبود و منافع ملی کشور را بر هر چیزی ترجیح داد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ارتش نه تنها در حوزه‌های نظامی بلکه در سایر حوزه‌ها از جمله رخدادهای زلزله و سیل‌های متعدد که در کشور اتفاق افتاد نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته و در صحنه حضور چشمگیری داشته‌است.

او  خاطرنشان کرد: در موضوع همه‌گیری کرونا ارتش اقدامات بی‌نظیر و بی‌بدیلی انجام داد و همچنین در حوزه کمک‌های مومنانه به دستور رهبر معظم انقلاب پیشتاز بود و خدمات مطلوبی را ارائه داد.

موهبتی به اقدامات و خدمات دولت در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در شرایط همه‌گیری کرونا و همچنین جنگ ظالمانه تحریمی اقتصادی و شرایط فروش نفت، توجه ویژه رهبری و دولت به این استان ستودنی است.

او  تصریح کرد: اقداماتی که در بندر شهید بهشتی، راه‌آهن، بزرگراه‌ها، طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان، گازرسانی و مجموعه راه‌های شهری و روستایی در استان انجام شده امیدآفرین بوده گرچه که همه‌ این اقدامات درشان و عظمت مردم نبوده و با میانگین شاخص‌های توسعه کشور فاصله زیادی داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حوزه مسکن و توجه به روستاها ۱۷ هزار واحد مسکونی در روستاها توسط بنیاد مسکن و کمیته امداد در حال ساخت است ادامه داد: همچنین ۱۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده ساخته می‌شود و هشت هزار واحد در این مناطق بازسازی می‌شود.

او با بیان اینکه ۱۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر زاهدان و پنج هزار واحد درحاشیه شهر چابهار ساخته می‌شود گفت: یکهزار و ۱۲۰ میلیارد تومان در حوزه آبرسانی روستایی و یکهزار و ۲۸۰ میلیارد تومان در حوزه توسعه ارتباطات هزینه می‌شود.

موهبتی تصریح کرد: همچنین در حوزه گازرسانی ۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده و در حوزه راه‌سازی یکهزار و ۲۵۰ کیلومتر آسفالت در طی یک سال گذشته انجام شده و جمع این بزرگراه‌های ساخته شده در۲سال اخیر با میزان بزرگراه‌های قبل از آن برابری و در این حوزه ۱۶ کارگاه فعال است.

او با بیان اینکه همه این اقدامات حکایت از توجه ویژه نظام به سیستان و بلوچستان دارد اظهارداشت: استان نقطه اتصال کشور به نیمی از جمعیت جهان بوده و جمعیت پاکستان در همسایگی این استان از تمام کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق بیشتر است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۲ کشور مجاور پاکستان هم ۳۷ درصد جمعیت جهان را دارند و چابهار نیز بهترین راه برای دسترسی به کشورهای آیورا است افزود: با این سه کشور نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند که ما در استان دسترسی مطلوب به این جمعیت را داریم.

او با تاکید براینکه در همین راستا به مرزهای سیستان و بلوچستان توجه و مرز ریمدان به صورت رسمی راه‌اندازی شد بیان کرد: برای رسمی شدن مرز کوهک و گمشاد نیز در کارگروه ویژه مرز پیگیری می‌کنیم و همچنین مرز هوایی دریایی و زمینی منطقه آزاد چابهار بعد از ۲۷ سال گسترش و منطقه ویژه سیستان را هم پیگیری می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی سیستان و بلوچستان هم در این نشست گفت:این استان در بین استان‌های مرزی کشور قوی‌ترین استان مرزی بوده است.

امیر سرتیپ مهدی احمدی‌افشار با اشاره به افتتاح مرز رسمی ریمدان افزود: عملکرد تیم مدیریتی سیستان وبلوچستان در تمام حوزه‌ها بویژه حوزه اقتصادی ارزشمند است که جای تقدیر دارد.

او با بیان آمادگی کامل رزمی یگان‌های عملیاتی این لشکر در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: به عنوان یک سرباز آماده هستیم در بحران‌ها و رویدادهای گوناگون جان‌فدای ملت باشیم و در حوزه مقابله با حوادث غیرمترقبه در سه تیپ آمادگی داریم برای مردم خدمتگزاری کنیم.

انتهای پیام/ع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
مگر بال بال بزنیم برای توسعه استان ٪!!!!!!
آخرین اخبار