رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: باید تصمیمات جدید برای رفع یا اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی هوشمندانه و با سختگیری بیشتر اتخاذ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: باید تصمیمات جدید برای رفع یا اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی هوشمندانه و با سختگیری بیشتر اتخاذ شود.

او افزود: از آذرماه امسال روند شیوع ویروس کرونا در استان کاهنده شد و در مدت یک ماه بیش از ۷۵ درصد در میزان شیوع، بستری، بستری بدحال و مرگ و میر کاهش داشتیم.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: پس از آن به حالت ثبات در چهارمحال و بختیاری رسیدیم و نوسانات گذرا داشتیم، اما از ۱۰ روز قبل نوسانات مستمر و سیر افزایشی در بیماران سرپایی مشاهده شده است.

او با بیان اینکه در دو روز گذشته در بیماران بستری نیز روند افزایشی وجود داشته است ادامه داد: انتظار می‌رود در اسفندماه امسال با افزایش بیماران بستری مواجه شویم و کشور یک پیک دیگر را تحمل و سپری کند.

شیرانی گفت: مهم‌ترین عامل شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ در شرایط کنونی، برگزاری تجمع‌های متراکم، گسترده و سالن‌های سربسته است.

او افزود: به همین منظور تشدید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در دستگاه‌های اجرایی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

شیرانی اضافه کرد: هم‌اکنون روزانه ۶۰۰ مورد تست کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود که باید بیشتر شود.

او ادامه داد: مطمئن‌ترین راه برای غلبه بر ویروس کرونا انجام واکسیناسیون گسترده در تمام دنیا است و در این راستا باید به واکسن داخلی امیدوار بود.

شیرانی گفت: واکسن تولید داخل از حدود تابستان سال آینده ارائه می‌شود و گروه‌های پُرخطر با اولویت واکسینه می‌شوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار