آیت الله ناصری گفت: حفظ انقلاب به غیر از حرکت با سیره امام و رهبری امکان‌پذیر نیست و با جناح بازی نمی‌توان انقلاب را حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت‌الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با طلاب حوزه علمیه مدرسه خان به مناسبت ایام الله دهه فجر گفت: برهه حساسی هم برای انقلاب و کشور، هم برای اسلام و شیعیان است و توطئه بزرگی در دنیا علیه اسلام ایجاد شده همچنان‌که از صدر اسلام نیز این توطئه‌ها وجود داشت و دشمنان به دنبال منحرف کردن اسلام از مسیر بودند. 

او افزود: ائمه اطهار (ع) همواره تلاش کردند تا از انحرافات و کج روی‌ها جلوگیری کنند و حاکمیت خدا و اسلام ناب را حاکم و ولایت را تثبیت کنند و این تلاش تا دوران غیبت امام زمان (عج) ادامه یافت و در انقلاب ما نیز همین هدف الهی دنبال شده است.

ناصری عنوان کرد: دنیای استکبار و طاغوت‌ها هر چه توانستند به سر اسلام آوردند و علما و بزرگان ما نیز همواره مقاومت کرده‌اند و اگر ایستادگی علما نبود، اسلام و مکتب شیعه را از بین برده بودند.

امام جمعه یزد یادآور شد: اگر انقلاب اسلامی ایران شکل نمی‌گرفت، از قرآن به جز رسمش و از اسلام به جز اسمش باقی نمی‌ماند.

اوبا اشاره به خاطرات منتشر شده از اعلم و فردوست بیان کرد: مسائلی که در مورد فساد‌های درباریان، جشن‌های کذایی، وابستگی همه امور کشور به آمریکایی‌ها تا جایی که حتی آشپز دربار نیز باید توسط آمریکایی‌ها تایید می‌شد، همه و همه نشان از آن دارد که در آن دوران از اسلام تنها یک نام باقی مانده بود.

ناصری تصریح کرد: آن‌ها به قدری وابسته به آمریکایی‌ها بودند که دیگر خودشان نیز می‌دانستند که «لولوی سر خرمن» هستند و فقط باید هزینه‌های ۵۵ هزار مستشار آمریکایی در ایران و عیاشی‌های آن‌ها را از پول نفت مردم بپردازند.

او تاکید کرد: در آن دوران اخلاق به سمت انحطاط رفته بود، صنعت وابسته بود و اگر در این شرایط امام به میدان نمی‌آمد، معلوم نبود چه بر سر مردم و کشور می‌آمد.

امام جمعه یزد با اشاره به خاطرات دوران تبعید امام به نجف و پاریس گفت: وقتی امام در تبعید بود و شاه فرار کرده بود، تز آمریکایی‌ها این بود که مجلس ملی و شورای حکومت ملی تشکیل شود و شاه در راس کار باشد امام حکومت نکند، اما امام که مشروطه و حرکت‌های آیت الله کاشانی و آیت الله مدرسی را دیده و همه را بررسی کرده بود، تاکید داشت که باید به ایران برود و ریشه شاه را بخشکاند، زیرا می‌دانست که شاه، ریشه استثمار و استعمار در ایران است.

او با تاکید بر اینکه امام معتقد بود باید قانون و حاکمیت خدا در کشور حاکم شود نه قوانین بلژیکی و فرانسوی، اظهار داشت: هیچکس باور نمی‌کرد و در مخیله‌اش نمی‌گنجید که این اتفاق بیفتد و هر چه توطئه کردند نشد حتی برخی علما را نیز راضی کرده بودند که امام را متقاعد کنند تا به ایران نیاید، اما امام محکم ایستاد و گفت باید به ایران برگردیم و حرف امام نیز این بود که استکبار ریشه دوانده و اگر خشکانده نشود، اسلام از بین می‌رود.

ناصری افزود: سیاستمداران مغز کلام امام را کمتر درک می‌کردند، اما جوانان و مردم عادی ایران آن را به درستی درک کرده بودند. نهضت آزادی‌ها می‌گفتند اسلام نمی‌تواند حکومت‌داری کند و مارکسیست‌ها هم معتقد بودند که دین افیون ملت‌هاست و در واقع حرف این‌ها با هم تفاوتی نداشت، اما امام به آن‌ها توجهی نکرد و به حرکت الهی خود ادامه داد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: سبک حرکت امام و اعتماد به خدا در ایشان مثال زدنی و اعتقاد واقعی به آیه إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ داشت که امام را در ادامه مسیرش، ثابت قدم می‌کرد؛ نکته‌ای که امروز بسیاری به آن باور ندارند و با کوچک‌ترین تهدید آمریکا، می‌ترسند.

او تاکید کرد: امام خدا را باور کرده بود و خدا و مردم همواره برایش در اولویت بود، او عاشق خدا بود و می‌خواست سایر بندگان هم عاشق خدا باشند و قانون خدا در کشور پیاده شود و این سبک امام که هیچ چیز غیر از خدا در مخیله‌اش نبود و هیچ عنایتی غیر از عنایت خدا نمی‌خواست، عجیب و مثال‌زدنی بود.

امام جمعه یزد خطاب به طلاب یزد بیان کرد: تلاش کنید در این برهه حساس که می‌خواهند مسیر انقلاب را منحرف کنند، با اخلاص عمل کنید و از اخلاص امام الگو بگیرید همانگونه که رزمندگان در دوران دفاع مقدس به اخلاص رسیده بودند.

او ادامه داد: طلبه‌ها هم از نظر علمی و هم از نظر تقوا و خداشناسی نمونه، بصیر و بیدار باشند و هرگز فریب عرفان‌های کاذب را نخورند و از خدا و امام زمان غافل نشوند و با تقوا و اخلاق خوب، تواضع و درس خواندن جدی، این انقلاب را نگه دارند.

ناصری تاکید کرد: حفظ این انقلاب به فرموده امام از اوجب واجبات است و حفظ انقلاب هم غیر از حرکت در مسیر سیره امام و رهبری امکان‌پذیر نیست و با جناح بازی نمی‌توان انقلاب را نگاه داشت، زیرا حفظ انقلاب خلوص و تقوا و رضایت خدا و بی اعتنایی به دنیا و توکل به خدا می‌خواهد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.