آئین تجلیل از پیشکسوتان و چهره‌های فعال شعر انقلاب با عنوان "راویان بالندگی" در بستر فضای مجازی در کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مخدومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در مراسم" راویان بالندگی" با تبریک دهه مبارک فجر، گفت: استان کردستان به تعبیر مقام معظم رهبری استانی فرهنگی است و از دیرباز مهد شاعران و ادبای بزرگی در این عرصه بوده است.

مخدومی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی بحث شعر و شاعری از جایگاه خاصی برخوردار است و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به این موضوع نیز خود نمایان گر این مهم است.

مخدومی با بیان اینکه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی بسیار متنوع و تاثیر گذار است، گفت: برگزاری این برنامه راویان بالندگی در راستای پاسداشت شاعران ارزشی نیز در همین راستاست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان افزود: ویژه برنامه راویان بالندگی از برنامه‌های مهم در این دهه مبارک است که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با هدف گرامیداشت این ایام و تجلیل از شاعران و ادیبان انقلابی برگزار می‌شود.

ارسطو گویلی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این برنامه با تجلیل از عملکرد کتابخانه‌های عمومی، گفت: این نهاد فرهنگی در سال‌های اخیر بسیار خوب عمل کرده است و به عنوان یکی از نهاد‌های تاثیرگذار فرهنگی خود را بیش از پیش معرفی کند.

گویلی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های اینچنینی در راستای تجلیل از پیشکسوتان و فعالان عرصه ادب و هنر امری مهم و قابل تقدیر است و سبب ایجاد انگیزه در میان فعالان این عرصه می‌شود.

گویلی افزود: شورای اسلامی شهر سنندج همواره حامی کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی بوده و بدون شک این روند همواره ادامه پیدا می‌کند.

در ادامه این برنامه کلیپی از مرحوم "شاهرخ اورامی" از شاعران شناخته شده انقلابی و مداحان اهل بیت پیامبر برای حاضران پخش شد و از همسر آن مرحوم با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.