اهدای اعضای ۲ بیمار مرگ مغزی در کرمان به ۶ بیمار نیازمند دریافت عضو، زندگی دوباره بخشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا جعفری رئیس اداره پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اهدای اعضای ۲ بیمار مرگ مغزی در کرمان گفت: مجید پاگداری ۳۳ ساله، بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود که با رضایت خانواده آن مرحوم دو کلیه و کبد وی به سه بیمار نیازمند دریافت عضو در مرکز آموزشی درمانی افضلی پور کرمان پیوند زده شد.

او افزود: محمد علی ایرانمنش، جوان ۱۸ ساله نیز که بر اثر تصادف دچار مغزی شده بود، پس از رضایت خانواده وی، ۲ کلیه و کبد آن مرحوم برای پیوند به شیراز ارسال شد.

جعفری تصریح کرد: این دو بیمار در بیمارستان شهید باهنر کرمان بستری بودند که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده ها، کار اهدای عضو در این مرکز انجام شد.

او ضمن قدردانی از خانواده‌های این دو بیمار بیان داشت: خانواده‌های مرحوم ایرانمنش و پاگداری با این کار خیر، زندگی را به ۶ بیمار نیازمند دریافت عضو هدیه کردند.

جعفری افزود: برای مراقبت از بیمار مرگ مغزی تا زمان رضایت خانواده‌ها و اهدای عضو و سپس پیوند عضو به بیماران نیازمند، پرسنل بسیاری اعم از کارشناسان، پزشکان و پرستاران درگیر این امر می‌شوند که از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی پرسنل بیمارستان‌های شهید باهنر، افضلی پور و واحد فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار