مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: جوان ۳۶ ساله رفسنجانی در روز تولدش به ۳ بیمار نیازمند زندگی می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، زهرا عظیمی، مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: اهدا کننده که به دلیل تصادف در شب سیزدهم مرداد دچار مرگ مغزی وبه این مرکز انتقال داده شده و در بخش آی سی یو ۱بستری بود؛ قلب، کبد و دوکلیه اش اهدا می‌شود.

او افزود:بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) امروز میزبان دومین تیم برداشت اعضا از تهران و کرمان در سال جدید خواهد بود.

عظیمی تصریح کرد: گیرنده قلب پسرجوان ۱۸ساله‌ای است که در بیمارستان مسیح دانشوری تهران  برای گرفتن قلب و یک کلیه آماده عمل می‌شود؛ همچنین کبد به کرمان و یک کلیه هم به شیراز انتقال داده خواهد شد.

مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه تا کنون در رفسنجان ۱۰ اهدای قلب صورت گرفته است، بیان داشت: چهار مورد با اورژانس هوایی از این بیمارستان انجام شده است.

عظیمی با اشاره به تلاش های همکارانش در بخش اورژانس و آی. سی. یو ۱ بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) اظهار داشت:عمل‌های برداشت اعضا با تیم جراحی اتاق عمل همین بیمارستان و با حضورجراح قلب از تهران، جراح کبد و کلیه از کرمان انجام می‌شود.

امروز روز تولد این جوان نیکوکار است که به سه بیمار نیازمند زندگی می‌بخشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار