درحالی که مردم بیرجند معتقدند شکر در بازار کمیاب شده است اما مسئولان مربوطه به مردم اطمینان دادند با سهمیه‌ای که در حال بسته بندی است مشکلی در کمبود شکر در استان نداریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شهروند بیرجندی گفت : چند روز است برای خرید یک کیلو شکر از این مغازه به آن مغازه می‌روم، اما دریغ از یک کیلو شکر و اگر هم بعد از گشت و گذار زیاد توانستم شکر پیدا کنم افزایش قیمت زیادی داشته و از ۸ هزار و ۷۰۰ به ۱۴ هزار تومان افزایش یافته است. این موضوع در حالی است که چند روز گذشته معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی مدعی شد کمبود شکر نداریم.

اولین فروشگاه زنجیره‌ای در خیابان قدس است که خبری از شکر نیست و فروشنده مدعی است شکر ندارد و چند روزی است بازار شکر تنظیم بازار خوب نیست.


بیشتر بخوانید


نقطه دیگر خیابان مدرس و یکی دیگر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بود که فروشنده این فروشگاه هم مدعی بود شکر ندارد هرچند در همان لحظه چند مشتری دیگر آمده و سراغ شکر را گرفتند و باز هم با جمله "شکر نداریم" مواجه شدند.

چیزی که این روز‌ها برای مردم دغدغه شده و به گفته یکی از شهروندان بیرجندی، با شیوع کرونا بیشتر بانوان بیرجندی خود در خانه نبات درست می‌کنند و اقبالی برای خرید قند ندارند، اما با این وضعیت نابسامان شکر مردم به دردسر می‌افتند و از سویی برای پخت و پز در خانه نیز به شکر نیاز داریم.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی آدرسی را داد که در آن فروشگاه شکر موجود است، اما خیلی گران است و با قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و  این درحالی است که مسئولان مربوطه بار‌ها اعلام کردند عرضه شکر با قیمت بیشتر از ۸ و ۷۰۰ تخلف است.

گشت و گذار خبرنگار  از چند نقطه شهر بیرجند حکایت از کمبود شکر و گرانی دارد و اگر شکری هم در بازار موجود است در قالب بسته‌های ۸۰۰ یا ۹۰۰ گرمی است که با قیمت‌های مختلف ۱۵ هزار تومان، ۱۴ هزار تومان و ۱۲ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان صنعت معدن تجارت خراسان جنوبی گفت: ۱۶۱ تن شکر برای بسته بندی در اختیار واحد‌های عرضه قرار گرفته و مردم نگران نباشد چرا که با بسته بندی این شکر‌ها کمبودی در بازار نخواهیم داشت.

جویبان افزود: در تمام شهرستان‌های استان شکر به حد کافی وجود دارد و حتی برخی از شهرستان‌ها سهمیه خود را جذب نکردند.

او سهمیه شکرمردم  خراسان جنوبی را برای ماه‌های بهمن و اسفند ۵۷۷ تن اعلام کرد و افزود: این سهمیه هم اکنون در حال توزیع در واحد‌های صنفی، فروشگاه‌های اینترنتی و زنجیره‌ای است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: یک هزار و ۳۶۸ تن شکر صنفی و صنعتی به استان تعلق گرفته که بین قنادی‌ها، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها توزیع می‌شود.

جویبان، قیمت شکر مردمی را حداکثر ۸ هزار و ۷۰۰ تومان و شکر صنفی صنعتی را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و از مردم خواست موارد گران فروشی را با سامانه ۱۲۴ درمیان بگذارند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی از توزیع قند پنج کیلویی با قیمت ۴۵ هزار تومان در روز‌های آینده خبر داد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صدیقه
۱۸:۳۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
چرا کسی به مسئولین فشار نمیاره ک در توزیع نظارت کنن؟/؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۳۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
هرجا میگردیم شکر نیست چه وضعشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
گرانی شکر ماههاست کام همه ما رو تلخ کرده...نمیدونم کجان مسئولینی که میگن شکر به اندازه کافی موجوده... خواهشا بر توزیع هم نظارت کنین
آخرین اخبار