رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان درخصوص پیامک‌های ارسال شده به کاربران در خصوص پرداخت قبوض خدماتی که دارای لینک پرداخت می‌باشند، هشدارداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سرهنگ حسن کیخا رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: بعضی از مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی حاوی اطلاعات پرداخت قبوض پایان دوره تلفن همراه و یا قبوض اشتراک برق، آب، گاز و ... که دارای یک سری اطلاعات پرداخت به همراه لینک می‌باشند، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

او افزود: در این روش، کلاهبردارن با ارسال لینک فیشینگ که در متن پیامک قرار داده شده کاربران را به درگاه‌های از پیش ساخته شده جعلی هدایت می‌کنند و اقدام به سرقت اطلاعات و در نهایت برداشت غیرمجاز از حساب بانکی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان درادامه تاکیدکرد: پیامک‌های ارسال شده از شرکت‌ها و سازمان‌ها که دارای اطلاعات میزان مصرف و مبلغ قابل پرداخت می‌باشد از سرشماره‌های پیامکی مربوط به آن سازمان ارسال شده و به هیچ عنوان از طریق شماره تلفن شخصی ارسال نمی‌شود

سرهنگ کیخا به شهروندان توصیه کرد: مراقب این‌گونه پیامک‌هاکه به گوشی تلفن همراه شما ارسال می‌شود، باشید و از کلیک برروی لینک‌های ارسالی دراین پیامک‌هاکه افراد رابه درگاه پرداخت بانکی فاقداصالت هدایت می‌کنند بپرهیزید و حتما شماره فرد ارسال کننده را بررسی کنید تا در دام افراد کلاهبردار گرفتار نشوید

اوادامه داد: درصورت مواجهه با موارد مشکوک با مراجعه به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir، درارتباط باشید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار