مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۱ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۱ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

هشدار در خصوص کلاهبرداری مجازی، پیامکی و تلفنی 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان در خصوص فعالیت کلاهبرداران مجازی، پیامکی و تلفنی هشدار داد.

سرهنگ "حسن کیخاگفت: شهروندان و کاربران فضای مجازی هوشیار باشند، کلاهبرداری‌های اینترنتی متفاوت اند و از اعلام برنده شدن در مسابقه توسط یک پیامک برای ثبت اطلاعات بانکی گرفته تا دریافت مجوز وام بانکی یا تخفیف ویژه در خرید اینترنتی می‌تواند متفاوت باشند.

او  افزود: بعضی از کلاهبرداران با برقراری تماس تلفنی با مردم و ایجاد حس اعتماد، اطلاعاتی از قبیل اطلاعات هویتی واطلاعات بانکی را از شهروندان اخذ می‌کنند که در نهایت منجربه برداشت غیرمجاز، سرقت اینترنتی، در فضای مجازی که تحت عنوان فیشینگ هم نام برده می‌شودانجام می‌گیرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: مردم باید هوشیار بوده و در هنگام ثبت آگهی در سایت‌های واسط به پیامک‌هایی که برای ایشان ارسال می‌شود توجه نموده و حتما فرستنده پیامک را بررسی نمایند و به هیچ عنوان به لینک‌های موجود در پیامک که گا‌ها جهت تمدید و یا تایید آگهی برایشان ارسال می‌شود توجه نکنند و از باز کردن این لینک‌ها جدا خودداری کنند درصورتی که برروی این لینک‌ها کلیک شود به درگاه‌های جعلی فیشینگ هدایت می‌شوند که منجر به هک حساب‌های بانکی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب شهروندان خواهد شد.

سرهنگ کیخا گفت: تنوع و پیچیدگی کلاهبرداری‌های اینترنتی میطلبد که شهروندان در صورت دریافت پیامک مشکوک به شماره‌ی تلفن یا ارسال لینک به نرم افزار‌های ارتباطی با شماره‌ی ۱۱۰ تماس بگیرید یا به سایت پلیس فتا مراجعه کرده و از یک آسیب مادی و معنوی پیشگیری کنند.

۳ کشته و یک مجروح در برخورد مرگبار ۲ خودرو پژو

تصادف ۲ خودروی پژو ۴۰۵ در محور "نیکشهر به ایرانشهر" ۳ کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "مصطفی کول زاده " رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عصر روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در کیلومتر ۱۰۸ محور "نیکشهر به ایرانشهر" بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه پژو ۴۰۵ با ۲ نفر سرنشین که از نیکشهر به سمت ایرانشهر در حرکت بوده به صورت رخ به رخ با یک دستگاه پژو ۴۰۵ دیگر با ۲ نفر سرنشین که در مسیر مخالف در حرکت بوده به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این حادثه دلخراش متاسفانه راننده هر ۲ خودرو به همراه یکی از سرنشینان خودرو‌ها به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و یک سرنشین دیگر خودرو‌ها نیز به شدت مجروح و توسط نیرو‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شد.

سرهنگ کول زاده خاطر نشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه وقوع این حادثه را انحراف به چپ خودروی پژویی که از نیکشهر به سمت ایرانشهر در حرکت بوده اعلام کرده است.

دستگیری سارقان تجهیزات مخابراتی در ایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای تجهیزات مخابراتی در هنگام سرقت خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا  گفت: ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان طی گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی مشاهده می‌نمایند ۲ نفر ملبس به لباس محلی در حال سرقت سیم و تجهیزات مخابراتی هستند.

او  افزود: متهمین بلافاصله با روئیت پلیس قصد فرار از محل را داشتند که با هوشیاری ماموران متهمین دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: در بازرسی از خودروی متهمان آلات و ادوات جرم، به همراه مقداری کابل و تجهیزات مخابراتی کشف و ضبط گردید.

سرهنگ کیخا در پایان ضمن تاکید بر همکاری و ارتباط مداوم شهروندان با پلیس، عنوان کرد: شهروندان به هشدار‌های پلیسی در حوزه پیشگیری از سرقت و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی توجه کنند و زمینه ارتکاب جرم را از سارقان سلب کرده و با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات پیرامون موارد مشکوک از طریق سامانه ۱۱۰ پلیس را در ایجاد امنیت یاری کنند.

دستگیری سارق مغازه با ۵ فقره سرقت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه ای، که اقدام به سرقت مغازه‌ها در این شهرستان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم گفت: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۴ این شهرستان در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در حوزه استحفاضی این کلانتری، به فردی که در حال باز نمودن قفل مغازه‌ای بود مشکوک شدند.

او گفت: متهم ۳۳ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۵ فقره سرقت مغازه دیگر در سطح شهر چابهاراعتراف کرد.

سرهنگ "کیخائی مقدم" با اشاره به تشکیل پرونده قضائی و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۱۳ خرده فروش مواد مخدر در ایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده ودستگیری ۱۳ خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"حسن کیخ گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان ایرانشهر به اجرا گذاشته شد.

او افزود: در این طرح که در سطح حوزه کلانتری ۱۱ شهرستان اجرا شد، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از شناسایی و رصد اطلاعاتی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی در شهرستان طی چند عملیات مجزا وارد عمل شده و تعداد ۱۳ خرده فروش مواد مخدر را دستگیر و مقادیری از انواع مواد مخدر و آلات استعمال را کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ کیخا با تقدیر از تعامل و مشارکت مردمی با پلیس در راستای برخورد با متخلفان از عموم شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک بویژه در زمینه تولید و توزیع انواع مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار