مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: با شرکت ۱۰۵ نجاتگر درجه یکم، آزمون ارتقاء درجه نجات‌گران این جمعیت برای کسب درجه ایثار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی سنجربگی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: رتبه بندی و اعطای درجه به نیرو‌های داوطلب جمعیت در راستای آمادگی وارتقای توان عملیاتی این عزیزان در پاسخگویی به حوادث و سوانح احتمالی انجام می شود و با شرکت ٩١ نفر با درجه نجاتگر درجه یکمی از استان همدان و ١٤ نفر میهمان از نجاتگران استان‌های همجوار آزمون ارتقاء درجه نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر استان برگزار شد.

او با اشاره به اینکه فعالیت‌های نجاتگران جمعیت هلال احمر معمولا در محیط‌های نامناسب و شرایط سخت گرما، سرما، کولاک، ارتفاعات و طبیعت وحشی) انجام می‌گیرد افزود: برای کار در چنین شرایط نیاز به آمادگی جسمانی بسیار بالا و مهارت کافی است.

سنجربگی ادامه داد آمادگی جسمانی تنها با تمرین منظم و عملی حاصل می‌شود و رقابت انگیزه مناسبی برای تمریناست و آزمون ایثار می‌تواند شاخص مناسبی برای سنجش آمادگی نیرو‌ها و گزینش افراد مناسب و چابک جهت عملیات‌های امداد و نجات باشد.

اواضافه کرد: این آزمون براساس اصول علمی، فنی و سال‌ها تجربه، برنامه ریزی شده که طی دستورالعمل اعطای درجه با برگزاری آزمون آمادگی جسمانی و مهارتی پس از تأیید سلامت متقاضیان برگزار می‌شود.

سنجربگی اضافه کرد: برگزاری آزمون به منظور سنجش سطح آمادگی امدادگران و نجات‌گران در جهت ارتقاء سطح علمی و تخصصی آن‌ها در سطح کشور انجام میِ شود که این امر باعث یکسان‌سازی و ایجاد استاندارد مشخص جهت ارتقاء سطح و سنجش توانمندی جسمانی و مهارتی امدادگران و نجات‌گران و انتخاب افراد زبده و چالاک‌برای کسب بالاترین درجه و تقویت پارامتر‌های مهارت، سرعت، دقت و قدرت افراد شده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.