مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت : پروژه توسعه صادرات صنایع‌دستی استان کرمانشاه عملیاتی می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید قادری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، گفت : در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی پروژه توسعه صادرات صنایع‌دستی استان کرمانشاه از سال آینده عملیاتی می‌شود.

او گفت : در یک سال گذشته شیوع ویروس کرونا به لحاظ جانی و اقتصادی مشکلات زیادی را در جامعه ایجاد کرد که هنرمندان و صنعتگران استان را دچار مشکلات فراوانی کرد.

او افزود: کرونا شکل جدیدی از تعامل با آسیب‌ها را متوجه صنعتگران استان کرد، که این عزیزان در این سال با تنگنا‌های بسیاری مواجه شدند.

قادری ادامه داد: با وجود همه محدودیت‌های اعتباری کار‌هایی در استان برای حمایت و ارتقاء جایگاه صنایع‌دستی استان شکل گرفت، که از جمله آن‌ها می‌توان به ثبت ملی شهر‌های هرسین و دالاهو به نام گلیم بافی و ساخت ساز تنبور اشاره کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، ادامه داد: میزبانی برنامه نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع‌دستی و کسب ۱۷ نشان ملی توسط هنرمندان کرمانشاهی که منجر به کسب رتبه برتر استان در غرب کشور شد، از دیگر موفقیت‌های بسیار ارزشمند در حوزه صنایع‌دستی است.

قادری با اشاره به آمار اداره گمرک در خصوص صادرات ۳۰ میلیون دلاری صنایع‌دستی استان کرمانشاه در ۹ ماهه ابتدایی امسال گفت: با توجه به فعالیت و ظرفیت مرز‌های متعدد استان در حوزه صادرات جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

او افزود: با توجه به این ظرفیت مهم صادراتی، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پروژه توسعه صادرات صنایع‌دستی استان در سال ۱۴۰۰ عملیاتی می‌شود.

قادری احداث خانه خلاقیت صنایع‌دستی در حمام تاریخی حاج شهبازخان کرمانشاه با همکاری سازمان بین‌المللی یونیدو را فرصتی بزرگ برای هنرمندان استان توصیف کرد و گفت: هنرمندان برجسته ما باید از این فرصت برای تبادل علمی و فرهنگی استفاده کنند و ایده‌های خلاقانه از آن خارج شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه ادامه داد: ارزش هنرمند با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست و آنچه که حاصل خلاقیت و هنر است هیچ قیمتی بر روی آن نمی‌توان گذاشت.

او افزود: کسب نشان‌های ملی و جهانی علاوه بر دادن هویت فرهنگی به هنرمندان، در بعد اقتصادی نیز در راستای برندسازی محصول بسیار تاثیرگذار است.

قادری گفت: باید در ذهن مردم جا بیفتد که هنرمندانی که نشان ملی دارند کار آن‌ها ارزش و جایگاه ویژه‌ای دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.