معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از تصویب ۱۶ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۴۲۵ میلیارد ریال در کمیته سرمایه‌گذاری استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی‌اصغر رشنو معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت : ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری با حجم ۴۲۵ میلیارد ریال در کمیته سرمایه‌گذاری استان از شهرستان‌های پاوه، روانسر، هرسین، جوانرود، کرمانشاه و صحنه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

او گفت : جمع کل حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها ۴۲۵ میلیارد ریال است که اشتغال‌زایی مستقیم ۱۴۵ نفر به دنبال دارد.

رشنو افزود: این طرح‌ها شامل اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های و محوطه‌های گردشگری، مراکز تفریحی و سرگرمی و سفره‌خانه سنتی است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه،افزود: با بهبود زیرساخت‌های گردشگری استان، با توجه به اینکه کرمانشاه یکی از مقاصد گردشگری غرب کشور محسوب می‌شود، بتوان در آینده نزدیک شاهد رشد و شکوفایی گردشگری استان بود.»

او ادامه داد: استان کرمانشاه با دارا بودن ۴۲۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی که ۲۱۶۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است، هرسال پذیرای گردشگران و مسافران زیادی است که نیازمند توسعه زیرساخت‌های گردشگری و فرصت مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران است.

رشنو با اعلام اینکه باید خدمات مطلو‌ب‌تر و بهتری را به گردشگران ارائه دهیم، افزود: با توجه به اینکه گردشگری یک صنعت زودبازده است و در امر اشتغال‌زایی هم این طرح‌ها می‌توانند علاوه بر اشتغال مستقیم به صورت غیرمستقیم نیز شغل‌های زیادی را ایجاد کند، توسعه گردشگری می‌تواند بخش مهمی از مشکلات اشتغال را در استان از میان بردارد.

او با اشاره به نقش گردشگری در انتفاع جوامع بومی و محلی، گفت: مردم روستایی که اقامتگاه‌های بوم‌گردی را راه‌اندازی می‌کنند، در کنار زندگی روزمره خود از لحاظ اقتصادی درآمد مضاعفی را خواهند داشت که به رونق اقتصادی روستا‌ها و رسوب جمعیت در این مناطق کمک می‌کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.