رئیس کل بانک مرکزی گفت: مهلت استفاده از شرایط ویژه امهال بدهی واحدهای تولیدی به بانک‌ها تا شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همتی رئیس کل بانک مرکزی طی یادداشتی در فضای مجازی از تمدید مهلت استفاده از شرایط ویژه امهال بدهی واحدهای تولیدی به بانک ها تا پایان شهریور سال۱۴۰۰ خبر داد.

همتی در این خصوص تصریح کرد:  به تقاضای برخی از واحدهای تولیدی که دارای مطالبات معوق هستند و از آنجا که برخی از واحدهای تولیدی نتوانسته بودند در فرصت تعیین شده از شرایط ویژه تمدید بدهی خود بهره مند بشوند، «شورای پول واعتبار» در جلسه عصر امروز خود مهلت استفاده از این فرصت امهال بدهی را تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید کرد.

او افزود: بر اساس مصوبه، بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف هستند مطالبات واحدهای تولیدی که تمام یا بخشی از آن غیرجاری شده است را به درخواست آن‌ها برای یکبار و حداکثر به مدت ۵ سال با اخذ ۷ . ۵ درصد از میزان بدهی و با تنفس ۶ ماهه امهال کنند.

رئیس بانک مرکزی ادامه داد: سازوکار اجرایی این اقدام در چارچوب روش های امهال بانک‌ها و موسسات اعتباری است که در شهریور ماه سال گذشته به شبکه بانکی ابلاغ شد و از ابتدای امسال، لازم الاجرا شده است .

مهلت بانک مرکزی به واحدهای تولیدی بدهکار به بانک‌ها

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
همتی ریس کل بانک مرکزی راست میگه تبصره۱۶ و۳۵ اجاره کنه وبه مردم ضعیف برای بخشودگی کنارمی وامهای فرصت به مردم بدهد،
Iran (Islamic Republic of)
محمد کریم پناه
۱۱:۱۶ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
زیاد سخت نگیر آقای ریس یکم دیگه ارزش پول را پایین بیاوری بدهی رفقا تقریبا از ارزش و اعتبار ساقط میشه و هزینه آن را هم مردم می دهند خوش باشید و حال کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
خخخخ خودت بیشتر از همه بدهکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
مهلت بدهی دولت کی هست!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
در سالهای گذشته تعداد زیادی از مدیران کارخانجات و شرکتها وامهای کلان گرفته ولی بجای تولید در جاهای دیگر مثل ساختمان ، ارز، واردات کالاهای بی کیفیت و خرید خانه در خارج کشور سرمایه گذاری و اقساط وامهایشان را به بهانه های مختلف پرداخت نکرده اند و دولتها هم برای فریب مردم ، بانکها را متهم کرده اند!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۰:۳۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
دم شما گرم
آخرین اخبار