رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از امروز تزریق واکسن «اسپوتنیک» کرونا در استان کرمانشاه به صورت همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی در حاشیه نخستین مرحله واکسیناسیون کادر درمان با اشاره به ورود اولین محموله واکسن اسپوتنیک به استان کرمانشاه گفت: محموله مذکور امروز ۲۱ بهمن ماه وارد استان شده و به صورت همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون کرونا در کرمانشاه آغاز شد.

او افزود: ۶۱۰ دُز واکسن اسپوتنیک برای جلوگیری از ویروس کرونا برای ۳۰۵ نفر به استان کرمانشاه وارد شده که در ۲ مرحله برای هر فرد تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در مرحله نخست واکسیناسیون خود او نیز واکسن را دریافت کرده است، گفت: اولین مرحله از تزریق در روز صفر انجام شده و دومین تزریق پس از ۲۱ روز به منظور یادآوری برای سیستم ایمنی بدن انجام می‌شود.

مرادی با اشاره به محدودیت‌های دریافت این واکسن بیان کرد: محدودیت‌های تزریق واکسن اسپوتنیک کرونا برای گروه سنی زیر ۱۸ سال، افراد با علائم تب در ۲ هفته گذشته و یا دارای سابقه شوک آنافیلاکسی یا همان حساسیت شدید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تزریق واکسن یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا است، افزود: پیشگیری از ابتلاء با واکسیناسیون برای این بیماری به صورت ۱۰۰ درصدی قطعی نبوده و در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حتی با وجود واکسیناسیون سراسری، بیماری ریشه کن نخواهد شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.