معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ارسال اولین محموله واکسن کرونا به استان تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه محموله اول واکسن کرونا وارد کشور شده، گفت : تعداد واکسن‌ها محدود است، بنابراین مرحله به مرحله بر اساس اولویت بندی انجام شده تزریق واکسن صورت می‌گیرد.

او گفت : محدودیت در بحث تامین واکسن کرونا برای همه کشور‌ها وجود دارد و حتی برخی کشور‌های اروپایی هم به اندازه سه درصد جمعیت کشورشان توانسته اند واکسن تهیه کنند.

محمدی افزود: با توجه به این شرایط و کمبود واکسن کرونا، با ورود محموله‌های واکسن به کشور، تزریق آن بر اساس اولویت بندی انجام شده انجام خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در مرحله اول، نیرو‌های درمان شاغل در بخش‌های ویژه بستری بیماران کرونایی واکسینه خواهند شد که بین این افراد هم، نیرو‌هایی در اولویت هستند که تاکنون به کرونا مبتلا نشده و به اصطلاح ایمنی در بدن آن‌ها ایجاد نشده و بیش از همه در معرض خطر هستند.

محمدی ادامه داد: با ورود محموله‌های بعدی واکسن کرونا، تمام نیرو‌های این بخش‌ها واکسینه شده و در مرحله بعد تمام نیرو‌ها و کادر بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی و پس از آن افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای و سالمندان و طبق اولویت بندی صورت گرفته واکسینه خواهند شد.

این مسئول گفت: اسامی تمام کادر درمان شاغل در بخش‌های ویژه مراکز بستری بیماران کرونایی به وزارت بهداشت ارسال شده و مطابق با این لیست تا پایان هفته جاری سهمیه واکسن کرونا به استان اختصاص پیدا می‌کند.

او افزود: از هفته آینده کار تزریق واکسن کرونا برای این نیرو‌ها انجام شده و هیچ اجباری هم برای تزریق واکسن نیست. البته در حال حاضر نیرو‌ها بسیار مشتاق بوده و خواهان دریافت هرچه سریعتر واکسن کرونا هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.