مدیرگروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : دریک ماه اخیر شاهد وضعیت آرام کرونا در کشور بودیم .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سارا شاه آبادی مدیرگروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به افزایش آرام مبتلایان کرونا در سطح کشور گفت : دریک ماه اخیر شاهد وضعیت آرام کرونا در کشور بودیم، اما متاسفانه با عادی انگاری دوباره از سوی برخی افراد جامعه، در روز‌های گذشته شاهد افزایش تعداد مبتلایان در برخی استان‌های کشور هستیم.

او گفت : در استان کرمانشاه هم در برخی روز‌ها سیر افزایشی مبتلایان را داشتیم، اما هم اکنون وضعیت در مجموع در استان ثابت است.

شاه آبادی به نارنجی شدن وضعیت کرونا در شهرستان پاوه هم اشاره کرد و افزود: این تغییر رنگ، زنگ هشداری برای کل استان است و باید رعایت پروتکل‌ها به شکل جدی‌تری پیگیری شود.

مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: هم اکنون شهرستان‌های جوانرود، سرپل ذهاب، کنگاور، سنقر و کلیایی و روانسر در وضعیت "زرد" کرونا قرار دارند و مابقی شهرستان‌ها هم "آبی" هستند و اگر غفلت کنیم احتمال افزایش بیماران و تغییر رنگ این شهرستان‌ها وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: عید نوروز در پیش است و قبل از آن هم بازار خرید‌های نوروزی را داریم و مردم باید بدانند هر غفلت و سهل انگاری آن‌ها می‌تواند عید آن‌ها را به عزا تبدیل کند.

شاه آبادی گفت: هیچکس خواستار آسیب به معیشت و اقتصاد جامعه نیست، اما اگر روند کرونا صعودی شود اجبارا محدودیت‌ها دوباره اعمال می‌شود، بنابراین مردم باید از هم اکنون پیشگیری را اولویت کار خود قرار داده و حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.