مدیر کل امور دارایی و اقتصادی استان کرمان گفت: از نظر تعداد سهامدارانی که در سامانه سجام ثبت نام کرده اند، استان کرمان رتبه اول را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید شیخ اسدی، مدیر کل امور دارایی و اقتصادی استان کرمان امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: درصد سجامی‌های استان کرمان ۷۳.۳درصد است و تعداد ۳۶۶ هزار و ۶۴۷ نفر نیز غیرسجامی هستند که ضرورت دارد افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، حتما کد بورسی داشته باشند.

او افرود: همچنین تعداد متقاضیان عضویت هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری عدالت استان کرمان که در سامانه سجام ثبت نام کردند، ۶۲ نفر است که کرمان دربین استان‌های کشور در رتبه اول قرار دارد.

شیخ اسدی تصریح کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های موثر در سطح استانی است که وظیفه اصلی تنظیم و اجرای سیاست‌های اقتصادی و مالی استان و برنامه ریزی برای ایجاد نظم و انضباط مالی و اقتصادی را بر عهده دارد.

او گفت: این اداره وظیفه مهم جذب، هدایت و راهبری سرمایه‌گذاری در سطح استان را نیز عهده دار است که در کنار ماموریت‌های مهمی مثل نظارت کامل بر نحوه هزینه کرد اعتبارات جاری و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در چهارچوب قانون محاسبات عمومی، قانون تنظیم برخی از مقررات مالی و سایر قوانین و مقررات مالی و محاسباتی از طریق ذی حسابان از جمله وظایف این اداره است.

مدیر کل امور دارایی و اقتصادی استان کرمان بیان کرد: نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، قانون هدفمند کردن یارانه ها، رسیدگی به شکایات مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی با راه‌اندازی هیئت ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در استان، هم اندیشی در مورد مسائل اقتصادی، بررسی مشکلات و چالش‌های اقتصادی استان در شورای هماهنگی مدیران واحد‌های تابعه، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی براساس برش‌های استانی و ابلاغی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی و غیره، مدیریت هر گونه ارائه خدمات و مجوز‌های لازم به تمام متقاضیان سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌گذاران خارجی در چهارچوب قانون فیپا و تصویب نامه تشکیل مراکز خدمات سرمایه گذاری استان‌ها را نیز بر عهده دارد که انجام مطلوب هر گونه خدمات دهی به سرمایه گذاران با هدف افزایش سرمایه گذاری و تولید در سطح استان خواهد بود.

او در خصوص پنجره واحد سرمایه گذاری (توضیع استعلامات) گفت: به دلیل ایجاد نشدن پنجره واحد در کشور و نبود زیرساخت‌های لازم برای به کارگیری آن و به منظور تسریع در امر سرمایه گذاری و کوتاه کردن فرآیند اخذ استعلامات پنجره واحد فیزیکی براساس تاکید معاونت اقتصادی استاندار در دی ماه ۹۶ در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان برگزار شد و استعلامات انجام شده در جلسات پنجره واحد مربوط به واگذاری زمین‌های دولتی، معادن شن و ماسه و استعلامات متفرقه بوده است.

شیخ اسدی افزود: همچنین استعلامات ۲۰۶ محدوده معدنی نیز در این جلسات انجام شد و سازمان صنعت و معدن مختصات محدوده‌های معدنی را به دستگاه‌های منابع طبیعی محیط زیست و میراث فرهنگی ارائه کرد و موضوع در ۱۲ جلسه پنجره واحد پیگیری شد که در نهایت ۱۶ محدوده معدنی که مورد توافق هر سه دستگاه بود، شناسایی شد که روال اداری مربوط به برگزاری مزایده‌ای آن‌ها در حال انجام است.

او همچنین گفت: اطلس سرمایه گذاری در استان کرمان به زودی تهیه خواهد شد که مکمل پنجره واحد الکترونیکی خواهد بود و می‌تواند بر بهبود فضای کسب و کار استان تاثیر داشته باشد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.