معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا در استان خراسان رضوی به ۱۵ شهرستان افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به  افزایش حدود ۳۰ درصدی مراجعه بیماران سرپایی مشکوک به کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتایج آزمایش کرونا در ۱۲ درصد آن‌ها مثبت است که این میزان نسبت به چند هفته گذشته افزایش داشته است.

او افزود:در حال حاضر ۱۸ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت آبی قرار دارند و بقیه در وضعیت زرد می‌باشند. در شرایط کنونی شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در برخی شهرستان‌های استان به ویژه در بخش سرپایی هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: روزانه به طور متوسط ۱۲۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می‌شوند و هم اکنون حدود ۴۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان تحت درمان هستند.


قلیان  تعداد بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی را ۱۵۰ نفر عنوان و بیان کرد: تعداد بیماران بستری شده در این بخش‌ها به کمترین حد خود رسیده و میزان مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در استان نیز کمتر از ۱۰ نفر می‌باشد.

انتهای پیام// ف.غ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.