از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن تاکنون، برای ۶۱۹ روستای استان چهارمحال و بختیاری طرح هادی با اعتبار ۳۹ میلیارد تومان تهیه و بازنگری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۵۸ هزار واحد روستایی در استان با اعتبار ۶۸۰ میلیارد تومان بهسازی و نوسازی شده که از این تعداد ۴۱ هزار و ۸۰۰ واحد روستایی در دولت تدبیر و امید مقاوم‌سازی شده است.

او افزود: بر این اساس از مجموع ۳۶۰ هزار جمعیت روستایی استان ۲۲۴ هزار نفر در ساختمان‌های مقاوم‌سازی شده ساکن هستند.


بیشتر بخوانید


رئیسی اضافه کرد: این نهاد از سال ۱۳۶۶ به دستور امام خمینی (ره) شکل گرفت و در طول این سال‌ها در حوزه مقاوم‌سازی، نوسازی، بهسازی، صدور سند مالکیت روستایی و تدوین و اجرای طرح هادی اقدامات قابل توجهی اجرا کرده است.

او ادامه داد: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن تاکنون برای ۶۱۹ روستای این استان طرح هادی با اعتبار ۳۹ میلیارد تومان تهیه و بازنگری شده است.

رئیسی با اشاره به اجرای طرح هادی در ۳۸۵ روستای این استان گفت: از مجموع ۵۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت تاکنون طرح هادی در ۳۸۵ روستا با اعتبار ۱۸۸ میلیارد تومان اجرا شده است.

او افزود: بر این اساس۵۷۳ کیلومتر اجرای شبکه هدایت آب‌های سطحی و پیاده‌روسازی و همچنین سه میلیون و ۸۶۰ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت گرم با طول تقریبی ۳۴۴ کیلومتر در این ۳۸۵ روستا اجرا شده که شش هزار و ۵۰۰ خانوار معادل ۸۱ درصد خانوار‌های استان در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی را شامل می‌شود.

رئیسی همچنین از صدور اسناد مالکیت روستایی برای ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی استان خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۶۷ هزار خانه روستایی در استان دارای سند مالکیت شده است.

او ادامه داد: از سوی دیگر برای واحد‌های مسکونی شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز ۹ هزار جلد سند مالکیت شهری صادر شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار