معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان زمان تزریق دُز دوم واکسن کرونا را ۲۱ روز بعد عنوان کرد.

ضیغمی معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: امروز روز بزرگی در تاریخ برای ملت ایران است و یک گام بسیار مهم در جهت مدیریت و کنترل بیماری کرونا ویروس برداشته شد.

او با ابراز امیدواری از استمرار این گام، افزود: امروز اولین دوز‌های واکسن بیماری کرونا ویروس بر اساس نظر کمیته علمی کشور با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشته است برای کارکنان بخش آی سی یو «که در معرض خطر هستند تزریق شد.

ضیغمی بیان کرد: واکسنی که امروز به کادر درمانی تزریق شد دو دزد دارد و ۲۱ روز بعد دز دوم واکسن، تنقیه می‌شود که انشاالله طی روز‌های آینده و بر اساس نظر کمیته علمی کشور به سایر گروه‌های اولویت بندی شده آمپول زنی انجام می‌گردد.

 

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: امیدواریم این گام کمکی برای کنترل بیماری کرونا ویروس باشد، گرچه لازم است همچنان نیز رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود، زیرا شروع واکسیناسیون به این معنا نیست که اصول بهداشتی دست کم گرفته شود، بلکه باید استفاده از ماسک در دستور کار قرار بگیرد.

مرحله نخست واکسیناسیون در خوزستان صبح امروز هم گام با سرتاسر کشور، با استفاده از واکسن «اسپوتنیک وی» و با اولویت بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های پذیرش کننده بیماران مبتلا به کرونا، آغاز شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.