مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با اجرای مانور زلزله، هزار داوطلب هلال احمر در استان آموزش های پناهگیری ایمن در زلزله را فرا گرفتند.

رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: به مناسبت دهه فجر مانور زلزله در ۱۱ خانه هلال خراسان جنوبی اجرا شد و هزار داوطلب آموزش های ارائه شده را فرا گرفتند.

او با اشاره به تأسیس ۸۰ خانه هلال در روستاهای استان افزود: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله در مناطق روستایی از جمله اهداف برگزاری این برنامه بود.

رضایی ایجاد فرهنگ ایمنی در برابر زلزله را از دیگر اهداف برگزاری این مانور دانست و بیان کرد: این مانور با شعار ایران آماده در خانه های هلال کشور برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: تمرین پناهگیری ایمن در این مانور در دو مرحله پناه گیری صحیح و خروج از محل اجرایی شد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اهمیت افزایش سطح توان امدادگران در رسیدگی به حوادث، گفت: آمادگی کامل برای مقابله با بلایا ضرورتی انکار ناپذیر بوده و باید میزان آمادگی خود را جهت پوشش هر نوع حادثه ای بالا ببریم.

رضایی ادامه داد: برگزاری مانورهای زلزله، اعلامی برای آمادگی نیروهای امدادی در هنگام وقوع زلزله و ارزیابی توان عملیاتی آن ها است.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.