رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: نوبت نخست واکسیناسیون مقابله با ویروس کرونا از امروز با اولویت کادر درمان آغاز می‌شود.

تزریق نوبت نخست واکسیناسیون مقابله با ویروس کرونادر چهارمحال و بختیاری

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی دیشب در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵۰ دوز واکسن کرونا برای واکسیناسیون نوبت نخست ویروس کرونا، به ۱۵۰ نفر از کادر سلامت با اولویت کارکنان درمانی بخش‌های آی. سی. یو (ICU)  تزریق می‌شود.

او  افزود: نوبت دوم واکسیناسیون ویروس کرونا ۲۱ روز پس از نوبت نخست تزریق خواهد شد.


بیشتر بخوانید


شیرانی کادر سلامت، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای را در اولویت تزریق واکسن ویروس کرونا دانست و یادآور شد: اثربخشی واکسن ویروس کرونا ۹۱.۶ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از آذرماه سال‌جاری روند شیوع ویروس کرونا در استان کاهنده شد و در مدت یک‌ماه بیش از ۷۵ درصد در میزان شیوع، بستری، بستری بدحال و مرگ و میر کاهش داشت.

او گفت: پس از آن به حالت ثبات در چهارمحال و بختیاری رسیدیم و نوسانات گذرا داشتیم، اما از ۱۰ روز قبل نوسانات مستمر و سیر افزایشی در بیماران سرپایی مشاهده شده است.

 شیرانی با بیان اینکه در دو روز گذشته در بیماران بستری نیز روند افزایشی وجود داشته است تاکید کرد: انتظار می‌رود در اسفندماه امسال با افزایش بیماران بستری مواجه شویم و کشور یک پیک دیگر را تحمل و سپری کند.

او افزود: مهم‌ترین عامل شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ در شرایط کنونی، برگزاری تجمع‌های متراکم، گسترده و سالن‌های سربسته است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به همین منظور تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در دستگاه‌های اجرایی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

او یادآور شد: هم‌اکنون روزانه ۶۰۰ مورد تست کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود که باید بیشتر شود.

شیرانی گفت: مطمئن‌ترین راه برای غلبه بر ویروس کرونا انجام واکسیناسیون گسترده در تمام دنیا است و در این راستا باید به واکسن داخلی امیدوار بود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد تاکید کرد: واکسن تولید داخل از حدود تابستان سال آینده ارائه می‌شود و گروه‌های پُرخطر با اولویت واکسینه می‌شوند.

او با بیان اینکه  واکسن کرونا باید در فریزر‌هایی با دمای منفی 20درجه سانتی‌گراد نگهداری شود از دستگاههای اجرایی که دارای فریزر‌هایی با قابلیت نگهداری واکسن در این دما هستند خواست در این مدت فریزر‌های خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
ایشالا برسه روزی که واکسن داخلی به عموم تزریق بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
ایشالا برسه روزی که واکسن داخلی به عموم تزریق بشه
آخرین اخبار