رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: کرونا در کمین است هر ساده انگاری از سوی مردم و مسئولین به بیماری فرصت جولان می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه، همچنان نگرانی‌ها از شیوع بیماری کرونا باقی است و این بیماری حذف نشده است اظهار داشت: روند کنترل بیماری کرونا به رفتار اجتماعی مردم بستگی دارد.

او با بیان اینکه طی ۱۰، ۱۵ روز گذشته پس از یک شیب تند نزولی منحنی شیوع کرونا با ثبات نسبی آن مواجه هستیم افزود: آمار تعداد مراجعات سرپایی گاهاً با نوسان و در برخی روز‌ها افزایشی است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: بیماری کرونا در کمین است و ویروس دچار جهش‌های متعدد می‌شود که در جهت افزایش قدرت بیماری زایی و سرایت آن است و اخیرا نوع جدید آن بیشتر کودکان، نوجوانان، جوانان را درگیر می‌کند.

او ادامه داد: کم علامت بودن بیماری کرونا در این گروه‌های سنی خطر افزایش انتقال بیماری و تهدید جدی دیگر اعضای خانواده بویژه مسن سالان و گروه‌های در معرض خطر را در پی دارد.

شیرانی گفت: مردم با توجه جدی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و خودداری از برگزاری دورهمی و مهمانی‌های خانوادگی از بروز موج جدید بیماری کرونا پیشگیری کنند.

او با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا بر اساس رنگ بندی‌های اعلام شده افزود: کماکان چهار شهرستان بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا آبی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

شیرانی در خصوص توزیع واکسن کرونا نیز اظهار داشت: طبق قول مسئولین، سهمیه ایران خریداری و در بهمن یا طول اسفند وارد و به گروه‌های پرخطر تزریق می‌شود و واکسن تولید داخل نیز در صورتی که مشکلی ایجاد نشود اواخر بهار یا اوایل تابستان به طور وسیع برای افراد تزریق خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار