زمستان ۴۲ سال پیش بود که همه با هم برخاستیم به پیروی از رهبر قلب هایمان امام خمینی، مشت گره کردیم و فریاد زدیم «مرگ بر شاه».

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، چهل و دو سال پیش بود که همه با هم از شمال و شرق و جنوب و غرب کشور همه و همه با یک صدا، با یک پیام و با یک شعار، با هم پیمان بستیم، با هم قیام کردیم و با هم فریاد زدیم: «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا».

کارگر و معلم و ارتشی، دانش‌آموز و بازاری و پزشک، مهندس و روحانی و طلبه همه و همه زن و مرد و کودک پیر و جوان، ثروتمند و فقیر و محروم ومتوسط و بیکار و شاغل از سرتاسر کشور از همه جای ایران یکصدا فریاد کشیدیم: «مرگ بر سلطنت پهلوی» و «وای اگر خمینی حکم جهادم دهد» و بالاخره در ۴۲ سال پیش بهار را در بهمن خلق کردیم، بهار آزادی و شکوفایی را و بهار استقلال و امنیت را.

در چهل و دومین بهار آزادی ما همچنان راه درازی در پیش داریم در مبارزه با منافقان، معاندان، مستکبران و ظالمان و در نبرد حق علیه باطل و علی رغم چه بسیار پیروزی‌های هسته‌ای و علمی و تکنولوژیک همچنان باید دست در دست و بازو در بازو بسازیم خرابی‌های ناشی از سیل و زلزله و حوادث طبیعی و غیرطبیعی را، بیاییم راه‌های جدید مقابله با تحریم دولت‌های استکباری را ببندیم و بیاندیشیم به راه‌های برون رفت از مشکلات اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی که گاه خود آگاه و گاه ناخودآگاه به آن دچار می‌شویم.


بیشتر بخوانید


از همه مهمتر بکوشیم در راه دستیابی به رونق اقتصاد داخلی، خروج از اتکاء به اقتصاد تک محصولی و نفت و یافتن راه‌های تازه برای رسیدن به تولیدات نوین اقتصادی، خود اتکایی اقتصادی و پیشرفت علمی و تکنولوژیک بیشتر و این به قول رهبر عظیم الشأن انقلاب یعنی «قطع امید از بیگانگان و تکیه بر توانایی و ظرفیت‌های داخلی و یعنی تبدیل تهدید به فرصت یعنی قوی شدن».

این دستاوردها، در سایه خودباوری، اعتماد به نفس و جرات انقلابی به دست آمد که طلیعه اش ۲۲ بهمن ۵۷ بود و فردا ۴۲ سالگی اش را جشن می‌گیریم.

اکنون ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی در مقایسه با سال‌های قبل در اوج اقتدار در عرصه بین المللی است و با تمام افتخارات در عرصه‌های مختلف جهانی، چون کوه ایستاده است.

امسال نیز به رغم همه مشکلات موجود و مباحث اقتصادی، تحریم‌ها و مشکلات داخلی که برخی‌ها به وجود می‌آورند، ملت ایران در ۲۲ بهمن پاسخ اراجیف دولتمردان خائن آمریکا را خواهد داد و بر پایبندی خویش بر آرمان‌های امام و رهبری تاکید خواهند نمود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: هر آنچه لازمه یک راهپیمایی باشکوه برای یوم الله ۲۲ بهمن است پیش بینی شده و امسال به سبب شرایط ویژه شیوع کرونا امکان برگزاری راهپیمایی به شیوه سنتی وجود ندارد و به صورت متفاوتی برگزار می‌شود.

مراسم ۲۲ بهمن یک پدیده استثنایی در تمام جهان، نه به عنوان یک جشن، بلکه تجدید پیمان با اسلام و آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی است که آثار و برکات بسیار زیادی داشته و دارد چرا که این ایام، ایام پیروزی حق بر باطل است و حضور مردم در صحنه نشان‌دهنده عظمت ایران اسلامی است.

حرکت‌های نمادین مردم از بلندای بام ایران، که با تقدیم ۲۴۰۰ شهید در ۴۲ ساله شدن انقلاب اسلامی سهیم‌اند امسال هم چه دیدنی است و خلق حماسه‌های اقوام ترک و لر و فارس استان چهارمحال وبختیاری در تجدید عهد با امام و انقلاب چه شکوهمند.

هر چند دلتنگ همقدمی میلیونی سال‌های قبلیم، اما این بار متفاوت‌تر از جنس هشتگ‌ها و خیزش انقلابی در فضای مجازی.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: 22 بهمن ، فجر99 ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.