معاون امورتعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعاونی‌ها برای بیش از ۱۲ هزار نفر در استان شغل ایجاد کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حسینی معاون امورتعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در استان قزوین بالغ بر ۳ هزار و ۵۲۱ تعاونی ثبت شده که از این تعداد ۸۲۶ تعاونی فعال و ۲ هزار و ۴۳۶ راکد هستند و ۲۵۹ تعاونی هم منحل شده اند.

وی افزود: تعاونی‌ها در بخش تولید، توزیع و خدمات فعالیت می‌کنند و بیشترین تعداد تعاونی با ۴۷۳ واحد در بخش تولید و ۲۰۷ تعاونی در حوزه خدمات و ۱۴۶ تعاونی هم در بخش توزیع، مشغول فعالیت هستند.

معاون امورتعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در تعاونی‌های استان، ۸۵۹ هزار و ۳۷۹ نفر عضو داریم که از این تعداد ۵۸۵ هزار نفر آقایان و ۲۷۴ هزار نفر هم بانوان هستند.

حسینی گفت: تعاونی‌های استان با اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۹۲۰ نفر فعالیت اقتصادی دارند.

وی ادامه داد: برای رشد اقتصادی توام با عدالت بهترین مدل اقتصادی، توسعه تعاونی‌ها به دلیل مردم محور بودن هستند.

به گفته معاون امورتعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان؛ تعاونی‌ها در مسیر تولید و توزیع ثروت و ایجاد اشتغال، منجر به توسعه پایدار منطقه‌ای در استان می‌شوند و با ایجاد اشتغال پایدار و آن هم در بستر عدالت می‌توانند در توسعه رشد اقتصادی استان موثر باشند.

حسینی با اشاره به شاخص‌های اقتصاد مقاومتی گفت: تعاون می‌تواند محور برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور باشد چرا که تعاونی‌ها در جمع آوری سرمایه‌های خرد و تشکیل سرمایه‌های بزرگ و توانمند سازی افراد جامعه بویژه اقشار متوسط و کم درآمد نقش ایفا کند.

وی همچنین گفت: تعاونی ها، کالا و خدمات را بدون واسطه و با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار اعضا خود در تعاونی‌های مصرف قرار می‌دهند.

معاون امورتعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: بخش اعظم تعاونی‌های ما تولیدی و کشاورزی هستند و ما با وجود ۲۸۴ تعاونی مطرح دراین حوزه در ۱۰ ماهه امسال ۵ میلیون دلار صادرات داشته ایم.

حسینی گفت: حوزه حمل ونقل هم با ۴۳ تعاونی فعال و با تعداد اعضای زیاد، اشتغالزایی بالایی در استان دارد.

وی ادامه داد: در حوزه مصرف نیز، سه شبکه تعاونی مصرف فرهنگیان، کارکنان دولت و کارگران را داریم که تاکنون در تهیه و توزیع کالا و خدمات با قیمت ارزان و بدون واسطه بسیار ایفای نقش کرده اند.

معاون امورتعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در حوزه مسکن با ۸۶ تعاونی فعال، ۱۸ هزار واحد مسکونی در قالب تعاونی‌های مسکن مهر و تسهیلات مهر ساخته و تحویل اعضا شده است.

حسینی با اشاره به مشکلات این تعاونی‌ها گفت: بخشی از اقشار کم درآمد امکان خانه دار شدن ندارند و تعاونی‌های مسکن می‌توانند با رفع برخی از این مشکلات، خانه دار شدن را میسر کنند.

وی در ادامه به تعاونی‌های راکد و غیرفعال اشاره و بیان کرد: در کمیته تعیین وضعیت این تعاونی‌ها برای شناسایی این تعاونی‌ها اقدام و برای احیا و ادامه فعالیت آن‌ها تلاش و در غیر این صورت برای انحلال آن‌ها اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.