تاکید استاندار قزوین بر تسریع در پرداخت تسهیلات کرونایی

استاندار قزوین از مدیران بانک‌های استان خواست تا پایان بهمن ماه، تسهیلات کرونایی پرداخت کنند و پرونده آن در استان بسته شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین در نشست کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری در خصوص تسهیلات کرونایی گفت: تا پایان بهمن ماه بانک‌ها باید تسهیلات کرونایی را پرداخت کنند و همه پرونده‌های مربوطه در این زمینه بسته شود و اگر این موضوع تعیین تکلیف نشود، با مدیران متخلف برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زمان، در تحولات اقتصادی نقش سازنده‌ای دارد گفت: هیچ بانکی نباید پرداختی‌ها را بیش از یک ماه به تأخیر بیندازد چرا که این امر تخلف و بد اخلاقی محسوب می‌شود.

وی گفت: بخش عظیمی از مشکلات بی توجهی به زمان است و این امر نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارد.

استاندار با بیان اینکه اساس توسعه، حرکت و کار است، گفت: باید نسبت به موضوعات مهم در اقتصاد توجه شود.

کاهش ۵۰ درصدی تسهیلات کرونایی استان قزوین

گروسی، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین نیز گفت: در مرحله اول اعطای تسهیلات کرونا، اعتبار تخصیصی استان قزوین ٧٣١ میلیارد تومان بود که در مرحله بعد با ٥٠ درصد کاهش به ٣٥٥ میلیارد و ٨٠ میلیون تومان رسید که از این میزان ١٧٨ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان کامل پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ٢٨ هزار و ٥٠٠ نفر از تسهیلات حمایتی کرونایی استفاده کرده اند خاطرنشان کرد: ٢٧٤ میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان پرونده تسهیلات کرونایی در بانک‌های استان تشکیل شده است.

گروسی در خصوص اعتبار اشتغال روستایی نیز گفت: ۲۴۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده که ٨١/٣ درصد پرداختی را شامل می‌شود.

افزایش نرخ بیکاری استان قزوین در پاییز امسال

حیاتی، معاون امار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز گفت: نرخ بیکاری پاییز استان در سال گذشته ١٠.٢ درصد و در پاییز امسال ١١.٤ بوده است که نرخ بیکاری در پاییز امسال ١.٢ درصد افزایش داشته است.

کرونا صادرات و واردات کالا در قزوین را کاهش داد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: شیوع کرونا مانند سراسر کشور موجب کاهش وزن و ارزش صادرات و واردات کالا‌های غیرنفتی به استان شده است.

عزیزالله افضلی افزود: در ۱۰ ماهه امسال میزان صادرات کالا از قزوین به خارج از کشور از حیث وزنی ۳۰ درصد و از نظر ارزش ۳۴ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: میزان کالا‌های وارداتی به استان قزوین نیز در این مدت از حیث وزن ۲۰ درصد و از حیث ارزش سه درصد کاهش یافته است.

این مسوول گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۲۳۸ میلیون دلار کالا با وزن ۴۹۲ هزار تن از قزوین به خارج صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: پیش بینی سازمان توسعه تجارت برای صادرات کالا از استان در مجموع سال جاری ۳۴۰ میلیون دلار بوده است.

افضلی، بیشترین کالا‌های صادراتی استان قزوین در سال جاری را ۲۵۴ قلم کالا که عمده آن‌ها شامل آهن آلات، شیشه و مصالح ساختمانی، شوینده ها، تخم مرغ، نایلون و ظروف یکبار مصرف عنوان کرد و با اشاره به صادرات آن به ۵۰ کشور جهان، گفت: عمده مقاصد کالا‌های صادراتی استان شامل کشور‌های عراق، ترکیه، پاکستان، امارات و جمهوری آذربایجان بوده است.

این مسئول گفت: در مدت یاد شده ۷۵۲ قلم کالا که عمده آن‌ها شامل ماشین آلات صنعتی و کمپرسور‌های برودتی و کاغذ و مقوای بسته بندی بوده از ۴۱ کشور که عمده آن‌ها مربوط به چین، ترکیه، آلمان، هند، سوییس و کره جنوبی هستند به قزوین وارد شده است.

وی با بیان اینکه آمار‌های یاد شده مربوط به واردات و صادرات کالا از مبدا گمرک قزوین بوده است، یادآور شد: برخی تجار و واحد‌های صنعتی و کشاورزی استان صادرات خود را از سایر استان‌ها انجام می‌دهند که آمار آن در دسترس نیست.

افضلی در ادامه تعداد بنگاه‌های اقتصادی دارای تعهد ارزی در استان قزوین را ۱۸۶ مورد خواند و گفت: از این تعداد ۱۵ح مورد واحد تولید و سایر واحد‌های تجاری و بازرگانی هستند.

در ادامه این نشست گزارشی از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، آمار نرخ بیکاری فصل پاییز در استان، توسعه صادرات و توسعه مشاغل خانگی مطرح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار