مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : ۵۰ درصد مشاغل در ایران تحت تاثیر کرونا رکود داشتند .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مسعود بابایی مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۵۰ درصد مشاغل در ایران تحت تاثیر کرونا رکود داشتند، گفت : در این شرایط، کار و تولید برای ایرانیان خیلی سخت‌تر از دیگر نقاط جهان است.

او گفت : اقدامات خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در کشور بی‌نظیر است که باید به عنوان الگو برای سایر استان‌ها بازگو شود.

او افزود: بحران کرونا بر روی اقتصاد ایران بیش از دیگر کشور‌های دنیا تاثیر گذاشت، چون هم با تحریم و هم با مشکلات اقتصادی ما همراه بود.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۵۰ درصد مشاغل در ایران تحت تاثیر کرونا رکود داشتند، ادامه داد: آمار ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار بیکار متاثر از کرونا تنها کسانی بودند که در مشاغل رسمی مشغول به کار بودند.

او ادامه داد: ۷۳۰ هزار نفر به مدت ۴۸ ساعت در سامانه اعلامی برای ثبت‌نام کسانی که در جایی به صورت رسمی کار نمی‌کردند و بیکار شده‌اند، ثبت‌نام کردند.

بابایی با ارائه آمار مقایسه‌ای از وضعیت اقتصادی ایران و جهان، افزود: در این شرایط، کار و تولید برای ایرانیان خیلی سخت‌تر از دیگر نقاط جهان است.

او گفت: قوانین ما در ایران نتوانسته متناسب با شرایط روز پیشرفت کند به همین خاطر با اجرای چنین قوانینی کارگر و کارفرما هر دو به نوبه خود ناراضی هستند.

رئیس کانون شورای اسلامی کارگران کشور با اشاره به وفاق و همدلی خانه صنعت و معدن، کانون کارفرمایان و تشکل‌های کارگری، گفت: کارگران و کارفرمایان یک صدا هستند و این همراهی که در استان کرمانشاه وجود دارد کم‌نظیر است.

اولیا علی‌بیگی افزود: کارگر و کارفرما در یک سنگر هستند، تضاد و تقابلی در بین این دو گروه وجود ندارد.

او وجود تفاهم و همدلی را به معنای نبود مشکل ندانست و گفت: تحریم، کرونا و مشکلات اقتصادی باعث شده که به تولید‌کنندگان سخت بگذرد، استرس و اضطراب نوسانات ارز و کم شدن ارزش پول ملی بیشترین فشار را بر تولیدکنندگان وارد می‌کند.

این فعال حوزه کارگری افزود: بیمه بیکاری حق کارگر و کارفرما است و بیمه نباید برای پرداخت آن سختگیری‌های بی‌مورد داشته باشد؛ طبق قانون باید همه هزینه‌های درمان به عهده دولت و شرکت بیمه باشد کارگر و کارفرما نباید هیچگونه نگرانی در این خصوص داشته باشند.

فرهادی مرزی دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: خانه صنعت و معدن در سه سال گذشته توانسته خدمات شایانی را برای جامعه تولید و کارفرمایی استان انجام بدهد.

او افزود: خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه به عنوان اولین خانه صنعت و معدن کشور مجتمع قضایی را برای رسیدگی به دعاوی اقتصادی، کارگری و کارفرمایی راه‌اندازی کرد که این اقدام موجب رشد یک پله‌ای کسب‌و کار کشور شد.

مرزی افزود: در همین راستا کمیسیونی متشکل از معاون دادستان و رئیس پیشگیری از جرم دادگستری و سه عضو خانه صنعت و معدن تشکیل شده که حدود ۲۰ روز یک‌بار مسائل حوزه صنعتگران را در این کمیسیون مطرح و بررسی می‌کنیم.

دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای خانه صنعت و معدن، ادامه داد: در راستای آموزش، مهارت و تخصص کارگران، مدیران و فعالین حوزه صنعت، معدن و تجارت و نیاز به مهارت در بکارگیری نیرو‌های جدید در واحد‌های تولیدی با عقد تفاهم‌نامه‌ای با ۱۲ واحد تولیدی مجتمع فنی و حرفه‌ای خانه صنعت و معدن راه‌اندازی کرده‌ایم.

او با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه تولیدات و معرفی توانمندی‌های صنعتی استان کرمانشاه در مرکز خدمات کسب و کار و محل خانه صنعت و معدن، گفت: این نمایشگاه در مساحتی حدود ۶۰۰ مترمربع راه‌اندازی شده است.

مرزی افزود: قبل از شیوع کرونا نیز تفاهم‌نامه‌ای با آموزش پرورش داشتیم که در مدارس استان ضمن بازدید از نمایشگاه، یکی از کارآفرینان در سخنرانی شرکت کرده و با صحبت‌ها و نصایح آن‌ها، دانش‌آموزان بهره‌مند می‌شدند.

او با بیان اینکه تمام هزینه‌های خانه صنعت و معدن را اعضای هیأت رئیسه تقبل کرده، گفت: تعدادی از واحد‌های تولیدی و کارآفرینان به این بخش خصوصی کمک می‌کنند به گونه‌ای که توانسته‌اند خانه بهداشتی در حد درمانگاه در فضایی بالغ بر ۱۵۰ مترمربع جهت ارائه خدمات پزشکی و درمانی رایگان به پرسنل شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی فرامان، بیستون و زاگرس راه‌اندازی کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.