رییس پلیس فتای گلستان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی به والدین دانش آموزان توصیه‌هایی کرد.

سرهنگ پرسا رییس پلیس فتای گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: خانواده‌ها باید با برنامه‌ریزی مناسب و زمان‌بندی دقیق بر فعالیت کودکان و نوجوانان خود در فضای مجازی نظارت داشته باشند و آموزش مجازی دروس نباید باعث این امر شود که تمام زمان دانش‌آموزان در فضای مجازی سپری شود.

او ادامه داد: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی از سوی والدین یک ضرورت است و والدین برای کاهش تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی می‌توانند با استفاده از ابزار‌های کنترل والدین نظارت دقیق‌تری بر فعالیت و رفتار مجازی دانش‌آموزان داشته باشند.

سرهنگ پرسا افزود: والدین حتماً به این نکته توجه کنند که دانش آموزان را از نصب پروکسی و فیلترشکن منع کنند چرا که نصب و اجرای این نرم‌افزار‌ها سطح دسترسی کودکان و نوجوانان را به محتوا‌های نامناسب باز می‌کند.

او گفت:والدین از ذخیره نبودن تصاویر شخصی و خانوادگی و اطلاعات مهم کاری بر روی گوشی یا تبلت فرزندان اطمینان حاصل کنند، زیرا براثر این غفلت و سهل‌انگاری، ممکن است مورد تهدید، مزاحمت، اخاذی یا هتک حیثیت قرار بگیرند.

رییس پلیس فتای گلستان افزود: فرزندان باید بیاموزند که مراقب شگرد‌های مجرمان سایبری باشند و از ارائه اطلاعات هویتی به افراد غیر یا وارد شدن به لینک‌های تبلیغ‌شده در فضای مجازی که از معتبر بودن منبع آن اطمینان ندارند به جهت پیشگیری از آسیب‌های احتمالی خودداری کنند.

او گفت:با توجه به نداشتن آگاهی و دانش کافی، فضای مجازی محیط ایمنی برای حضور کودکان و نوجوانان نیست و استفاده غیر‌اصولی فرزندان از این فضا می‌تواند کودکان و نوجوانان را در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیر قرار دهد.

او افزود:مناسب‌ترین روش استفاده از اینترنت برای کودکان و نوجوانان زمانی است که یکی از والدین، آن‌ها را همراهی کند.

سرهنگ پرسا گفت:برای افزایش ضریب امنیت در فضای مجازی باید به فرزندان خود حتماً جنبه‌های اخلاقی، حفظ داده‌ها، حفظ اطلاعات شخصی و خصوصی و رعایت حریم خصوصی را آموزش دهید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.