رئیس کل دادگستری بوشهر گفت: در ۱۰ ماه امسال به میزان پرونده‌های ورودی، پرونده مختومه شده است که بیشتر این خاتمه ها با صلح و سازش بوده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در آیین افتتاح ساختمان مجتمع توسعه حل اختلاف سردار شهید قاسم سلیمانی بندر گناوه به مناسبت دهه مبارک فجر عنوان کرد: باتوجه به نقشی که شورا‌های حل اختلاف در حل و فصل امور و اختلافات به صورت ریشه‌ای و اساسی در بین مردم دارند، ایجاد این مراکز در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: در ۱۰ ماه امسال به میزان پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی در استان بوشهر پرونده مختومه شده است که عمده پرونده‌های مختومه از طریق صلح و سازش بوده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: رسیدگی به پروند‌های معوقه در اولویت قرار دارد و  این پرونده‌ها تا پایان سال تعیین تکلیف خواهد شد.


بیشتر بخوانید


جمادی بیان کرد: مکان ساختمان مجتمع توسعه حل اختلاف گناوه با بهترین وضعیت دسترسی برای ارباب رجوع انتخاب شد و در زمینی با زیربنای هزار و ۵۰ مترمربع و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار ساخته شده‌است.

او گفت: به زودی ایجاد ساختمان شورا‌های حل اختلاف در دو بخش سعدآباد و آبپخش دشتستان آغاز خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: در این استان ۶۷ شعبه مرکز توسعه و شورای حل اختلاف وجود دارد که از این مجموع ۶۵ شعبه شهری و ۲ شعبه روستایی است و شهرستان گناوه دارای ۶ شعبه شهری است.

جمادی عنوان کرد: اعضای این مراکز از خود مردم هستند و به نوعی مقبولیت عام دارند و تلاش و همت خود را  برای سازش و حل و فصل مشکلات به کار می‌برند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.