رئیس دادگستری بوشهر گفت: به رغم اهمیت قرارداد‌ها و فعالیت‌های بیمه‌ای در ایران، باید بسیاری از احکام و قواعد حقوقی مربوط به آن به صورت شفاف مشخص شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی جمادی، رئیس کل دادگستری استان بوشهر در دیدار مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران استان بوشهر و نماینده بیمه البرز بوشهر بیان کرد: به رغم اهمیت قرارداد‌ها و فعالیت‌های بیمه‌ای در ایران، باید بسیاری از احکام و قواعد حقوقی مربوط به آن به صورت شفاف مشخص شوند و عقد بیمه دارای ویژگی‌هایی است که پرداختن صحیح به اصول و قواعد حقوقی حاکم بر آن را لازم و اجتناب ناپذیر کرده است.

او ادامه داد: شرکت‌های بیمه با پرداخت خسارت و مدیریت ریسک، نقش تاثیرگذاری در تامین امنیت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بر عهده دارند.


بیشتر بخوانید


رئیس کل دادگستری بوشهر عنوان کرد: دستگاه قضائی برای حفظ حقوق بیت المال، اجرای دقیق قانون و پیشگیری از تضییع حقوق مردم، شعب ویژه‌ای برای رسیدگی پرونده‌هایی با این موضوعات اختصاص یافته است.

در این نشست که به منظور انجام هماهنگی بیشتر بین مسئولان دادگستری استان بوشهر و مسئولان بیمه برگزار شد به رعایت بخشنامه‌ها در خصوص شفاف سازی پرونده‌های خسارت و نظارت بیشتر بر روند رسیدگی و همچنین جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و تخلفات بیمه‌ای پرداخته شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.