سرپرست شوراهای حل اختلاف استان بوشهر گفت: مهم‌ترین مشکل مراجعه کنندگان به شوراهای حل اختلاف استان، اطاله دادرسی است اما برخی از طولانی شدن‌ها اجتناب ناپذیر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، الماس گشتاسبی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سرپرست شوراهای حل اختلاف استان بوشهر بیان کرد: مردم استان برای پیگیری خواسته‌های خود از دادگستری هم از طریق سامانه می‌توانند اقدام کنند و هم در واحد‌ها و معاونت‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌توانند  حضوری مراجعه کنند.

او افزود: برخی اوقات افراد مستند‌هایی دارند که زمان مراجعه باید بررسی شود بر همین اساس لازم است حضور به مراکز قضائی مراجعه کنند که در این صورت همه افراد ملزم هستند شیوه‌نامه‌های مربوط را رعایت کنند؛ کاری که در شوراهای حل اختلاف نهادینه شده است.

سرپرست شوراهای حل اختلاف استان بوشهر، مهم‌ترین مشکل مراجعه کنندگان به این شوراها را اطاله دادرسی خواند و گفت: با این که پرونده‌ها در شورای حل اختلاف به سرعت بررسی می‌شود، چون تابع خیلی از تشریفات نیست، اما برخی پرونده‌ها به گونه‌ای است که روند بررسی آن‌ها طول می‌کشد.

گشتاسبی ادامه داد: به طور مثال برخی پرونده‌ها نیاز به نظر کارشناس دارد، تا کارشناس بررسی کند و نظر بدهد طول می‌کشد، بعد ممکن است طرف‌ها به نظر کارشناس اعتراض داشته باشند بررسی اعتراض‌ها نیازمند زمان است. بنابراین تا این ابلاغ‌ها، اعتراض‌ها و مراحل تکمیل پرونده‌ها انجام گیرد، نیاز به گذر زمان است که همین مساله  باعث نارضایتی افراد می‌شود.

او  بیان کرد: پارسال در شوراهای حل اختلاف استان بوشهر ۴۱ هزار پرونده ورودی داشتیم که بخشی بیش از این تعداد پرونده مختومه شدند.

سرپرست شوراهای حل اختلاف استان بوشهر با تاکید بر روحیه سازش میان افراد، گفت: شورای حل اختلاف رویکرد سازشی دارد و با همین رویکرد توانسته‌ایم بسیاری از پرونده‌ها مختومه کنیم. از مردم هم می‌خواهیم به فرهنگ ایرانی-اسلامی گذشت و سازش، بیش از پیش توجه کنند، و واسطه گری میانجیگران را بپذیرند نا مشکلات زودتر حل شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.