سرپرست فرمانداری شهرستان لنده گفت: استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش یکی از راهکار مهم برای کاهش اعتیاد در جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام هدایت محمودی اصل سرپرست فرمانداری شهرستان لنده بر لزوم به کارگیری بیشتر از ظرفیت آموزش و پرورش و خانواده ها برای پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.
 
محمودی اصل افزود: آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان برای ریشه کنی اعتیاد، باید محیطی سالم برای توسعه فعالیت ‌های علمی جوانان را فراهم کنند.
 
اکبر پرند وار دادستان شهرستان لنده هم در این نشست اعتیاد را عامل طلاق و از هم پاشیده شدن کانون گرم خانواده‌ها دانست و گفت: امروزه شاهد کاهش سن استفاده کنندگان مواد مخدر هستیم که این موضوع به چالشی برای خانواده‌ها و جامعه تبدیل شده است.
 
سرگرد فرزین جمشیدی فرمانده نیروی انتظامی لنده هم از افزایش ۲۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر این شهرستان در امسال خبر داد و گفت: مبارزه ریشه ای، آموزش‌های عمومی، تقویت پلیس برای پاکسازی مناطق آلوده و آسیب زا، ساماندهی معتادان متجاهر، کاهش دسترسی به مواد مخدر، ارائه خدمات درمانی و اقدامات پیشگیرانه، برخورد قاطع و همه جانبه با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر را از جمله راهکار‌های مهم برای مقابله با اعتیاد در جامعه است.
 
جمشیدی افزود: امسال با اجرای ۲۷طرح ارتقای امنیت اجتماعی در لنده  ۱۵۵ تن معتاد متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در این شهرستان دستیگر وتحویل دستگاه قضا شدند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.