رئیس فدراسیون جودو گفت: زمینه تعلیق جودو از داخل بود و امیدوارم خداوند سنگ اندازان به جودو را به راه راست هدایت کند.

آرش میر اسماعیلی رئيس فدراسيون جودو در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مراسم قرعه کشی سوپر لیگ جودو بیان کرد: ابتدا درگذشت اسطوره‌های فوتبال کشورمان، مهرداد میناوند و علی انصاریان را خدمت جامعه ورزش تسلیت می‌گویم. سال‌های سال نیازمند حضور تیم‌ها در لیگ جودو بودیم و این اتفاق دغدغه من بود و هر سال که جلوتر که رفتیم کمیت و تعداد تیم‌ها کمتر شد، اما با همه فشار‌ها و تعلیق ظالمانه‌ای که متوجه جودو شد سرخورده نشدیم و نشان دادیم دنبال پیشرفت هستیم.

او افزود: تیم‌ها نشان دادند کمک حال جودو هستند و برای رسیدگی به این رشته ورزشی دست به دست یکدیگر دادیم تا شاهد ۱۸ تیم باشیم. سلامتی جامعه جودو برای ما مهم است و در نظر داریم در مدت زمان کوتاه مسابقات سوپر لیگ امسال برگزار شود. تمهیدات لازم  را در ۴ و  نیم گروه چیده ایم تا تیم‌ها به صورت گروهی مسابقه  دهند.

میراسماعیلی بیان کرد: شرایط برای همه تیم‌ها سخت است، اما سلامتی ورزشکاران از لحاظ شرایط کرونایی برای ما مهم است. جودو امسال تعطیل بود و  بازیکنان در سطح آمادگی بالایی نیستند، چون از شهر‌های مختلف کشور به تهران می‌آیند به صورت دوره‌ای این رقابت‌ها را برگزار می‌کردیم بنابراین ترجیح دادیم مسابقات به شکل متمرکز باشد.

رئیس فدراسیون جودو درباره ۱۸ تیمی شدن سوپر لیگ جودو اظهار کرد: پارسال ۶ تیم حضور داشتند و لطف خدا بود که تعداد تیم‌ها تا به این اندازه بالا رفت. سعی می‌کنیم به این قضیه با دید مثبت نگاه کنیم. وقتی از جودوی ما به دادگاه عالی ورزش شکایت شد دید به این رشته سنگین و منفی بود که جودوی ایران شکست می‌خورد و واقعا باعث تاسف است. زمینه تعلیق از داخل بود که باز هم باعث تاسف است. امیدوارم خداوند سنگ اندازان به جودو را به راه راست هدایت کند.

او درباره رای این پرونده بیان کرد: دفاع خوب و جانانه‌ای ۲۶ شهریور ماه از حقانیت جودو انجام شد. شرایط برای نتیجه گیری سخت شده است و امیدوار هستیم رای عادلانه صادر شود. در هر صورت مذاکرات خوبی با فدراسیون جهانی داریم و منتظر تعاملات بیشتر با هر نتیجه‌ای هستیم.


بيشتر بخوانيد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار