پرنده اخموی ۹ کیلوگرمی را شاید بتوان باهوش‌ترین پرنده دریای خزر دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  پلیکان‌ها یا مرغان سقا پرندگان آبزی درشت جثه با گلویی منحصربفرد و منقاری بزرگ هستند که از آن برای جمع کردن مقدار زیادی طعمه و تخلیه آب ورودی استفاده می‌کنند.

این خانواده هشت گونه دارند و پلیکان‌های سفید از جمله پرندگان غول پیکر دریای خزر هستند که طول بال آن‌ها تا ۲ متر و وزنشان به ۹ کیلوگرم هم می‌رسد و روزانه تا ۱/۵ کیلوگرم ماهی می‌خورند.

پلیکان‌ها را می‌توان رقیب سنتی ماهیگیران و صیادان دانست و برخی‌ها معتقدند صیادان رابطهٔ خوبی با پلیکان‌ها ندارند، چونکه حضور پلیکان‌ها باعث فرار و کاهش تعداد ماهیان می‌شود، اما این پرنده بزرگ ماهی خوار همیشه یکی از مشتری‌های صیادان شمالی هنگام بیرون کشیدن تور از دریا است.

پلیکان‌های باهوش به واسطه تجربه یا شعور ذاتی خود در دقایق پایانی بیرون کشیدن تور‌های ماهیگیری، چندین کیلومتر پرواز کرده و خود را از تالاب‌های محل سکونتشان به ساحل دریا می‌رسانند و به انتهای تور می‌روند و از فرصت پریدن ماهی‌ها از تور صیادان به داخل دریا استفاده کرده و سهم خود را از تور ماهیگیری می‌گیرند.

باهوش‌ترین پرنده دریای خزر چیست + تصویر
صیادان مازندرانی برخلاف تصوری که بسیاری دارند این پرندگان غول پیکر را نگهبان تور‌های خود می‌دانند و می‌گویند پلیکان‌ها به عنوان عضوی از تیم صیادی، مراقب هستند ماهی‌هایی که در تور گرفتار شدند از تور فرار نکنند و در پایان با گرفتن چند ماهی سهم خود را از این نگهبانی می‌گیرند.

باهوش‌ترین پرنده دریای خزر کدام است؟ + عکس
باهوش‌ترین پرنده دریای خزر کدام است؟ + عکس
باهوش‌ترین پرنده دریای خزر کدام است؟ + عکسانتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.