رییس روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا از نجات و رها سازی یک بال پلیکان در این نیروگاه خبرداد.

 عمادی رییس روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا  در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: در راستای صیانت از محیط زیست و ذخایر ارزشمند پرندگان ساحلی یک بال پلیکان با تلاش کارکنان نیروگاه شهیدسلیمی نکا از مرگ حتمی نجات یافت و به آغوش طبیعت برگشت.

وی افزود: این پلیکان بدلیل ضعف و بیماری در حال تلف شدن بود که طی هماهنگی بعمل آمده جهت انجام مراقبت‌های پزشکی به درمانگاه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نکا تحویل و پس از اقدامات درمانی و اطمینان از سلامتی آن مجدداً به ساحل نیروگاه منتقل و رهاسازی شد.

رییس روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت:حاشیه ساحلی نیروگاه نکا به دلیل امنیت، مقصد بسیاری از پرندگان مهاجر در فصل زمستان است.

پلیکان یا مرغ سقا نوعی پرنده است از خانواده پلیکانیان است.

پلیکان‌ها پرندگان آبزی بزرگ با منقار بزرگ‌اند که می‌توانند برای انباشتن طعمه آن را متورم کنند. بزرگترین عضو از خانواده پلیکان پلیکان پاخاکستری به‌شمار می‌رود که در ایران نیز یافت می‌شود.

پلیکان‌ها جزء پرندگان غول پیکر محسوب می‌شوند و در بعضی از آن‌ها طول بال به ۳ متر می‌رسد، پلیکان‌ها دارای پروازی بلند و زیبا هستند پروازی که به ۱۰هزار پا نیز می‌رسد.

پلیکان سفید پرنده‌ای است بزرگ و سفید رنگ با شاهپر‌های نخستین سیاه‌رنگ، کیسه گلویش آویخته و پا‌های گوشتی به رنگ قرمز و نارنجی دارد.

نر و ماده آن‌ها در فصل زاد و ولد کاکل کوتاه مجعدی در پشت سر و پروبال سفید مایل به صورتی دارند. از فاصله نزدیک پر‌های زرد قاعده گردن و چشم‌های قرمزش به‌خوبی دیده می‌شود.

نجات و رها سازی یک بال پلیکان در نیروگاه نکا +تصاویر

نجات و رها سازی یک بال پلیکان در نیروگاه نکا +تصاویر

 

انتهای پیام/آ

یک بال پلیکان در نیروگاه نکا رهاسازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار