بیژن دانش درباره شرایط تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان توضیحاتی ارائه کرد.

بیژن دانش، عضو هیئت مدیره باشگاه نفت مسجد سلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عدم بازگشت اعضای تیم نفت مسجد سلیمان به خوزستان و اقامت طولانی این تیم در کرمان اظهار داشت: تیم ما به خاطر ۸۵ میلیون تومان در کرمان ماند. نظری و اعضای هیئت مدیره در این چند روزه تلاش کردند تا تیم را به خوزستان برگردانند و  بلیط برای صبح امروز خریداری شد، اما دلیل به تاخیر افتادن بازگشت تیم، لغو پرواز بود.

ماندن در کرمان، به ضرر تیم نشد

دانش در ادامه گفت: در چند سال اخیر تیم ما برای بازگشت از کرمان همواره مشکل داشته است. دلیل دیگر لغو شدن پرواز تیم ما برای بازگشت به خوزستان، به خاطر شرایط پروازی خاص این شهر بود و همین موضوع باعث شد تا نفت مسجد سلیمان در کرمان بماند و این اتفاق به ضرر تیم ما نشد. کادرفنی هم در روز‌های اخیر، تمرینات تیم را در کرمان پیگیری کرد. از طرف دیگر پرواز‌های کرمان به خوزستان، تنها از طریق یک شرکت هواپیمایی انجام می‌شود.  

اگر دلیل سفر حسینی به تهران اعتراض باشد، به او حق می‌دهم

عضو هیئت مدیره باشگاه نفت مسجد سلیمان درباره جدا شدن حسینی از اعضای تیم و بازگشتش به تهران عنوان کرد: من هم شنیدم که او پس از بازی با گل گهر به تهران رفته است. ممکن است دلیل سفر او به تهران، اعتراض به شرایط تیم باشد یا این که به خاطر کار شخصی به این شهر رفته است. اگر حسینی کار شخصی داشته، باید به تهران می‌رفته، اما حتی اگر دلیل سفر سرمربی زحمتکش و اخلاق مدار ما به تهران نشان دادن اعتراض باشد، من به عنوان عضو هیئت مدیره باشگاه به او حق می‌دهم.

شرایط زمین تمرین نفت مسجد سلیمان خیلی هم بد نیست

او درباره مشکلات مالی و امکاناتی نفت مسجد سلیمان که اعتراض و ناراحتی بازیکنان و کادرفنی این تیم را در پی داشته است گفت: زمین تمرین ما مشکل زیادی ندارد. به هر حال تیم‌های دیگر مسجد سلیمان هم از این زمین تمرین استفاده می‌کنند و به همین دلیل نگهداری از زمین تمرین کار آسانی نیست. با این حال کارکنان شرکت نفت در تلاش هستند تا به وضعیت این زمین رسیدگی کنند، اما باید قبول کنیم که زیرساخت‌های مسجد سلیمان در همین حد است و مسئولان سابق باشگاه باید درباره این موضوع پاسخگو باشند.

برای تیم‌های تحت پوشش وزارت نفت موانع قانونی وجود دارد

دانش افزود: ما تلاش می‌کنیم تا مشکلات مالی باشگاه برطرف شود. مربیانی که حرص می‌خورند، بازیکنانی که عرق می‌ریزند و هوادارانی که دلشان با نفت مسجد سلیمان است، باید ما را در کنار خودشان ببینند. ما به فکر هستیم و کمتر از اعضای تیم استرس نداریم. همکاران من در باشگاه تلاش می‌کنند و مسئولان شهری هم دلسوز تیم هستند، اما برای تیم‌های تحت پوشش وزارت نفت، برخی موانع قانونی وجود دارد. ان‌شاالله این مشکلات هم برطرف می‌شود و ما با امید به آینده نگاه می‌کنیم.  

نفت مسجد سلیمان بیش از ۱۲ میلیارد از اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان طلب دارد

عضو هیئت مدیره باشگاه نفت مسجد سلیمان در خصوص مطالبات این باشگاه از اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان گفت: مطالبات باشگاه از اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان حدود ۱۲ و نیم میلیارد است. طبق صحبت‌های نصیریان دوست، مدیرعامل پیشین نفت مسجد سلیمان، باشگاه ما ۳ میلیارد دیگر هم از قبل طلب دارد. برای گرفتن این مبلغ از اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان، پیگیری‌های زیادی کردیم و حتی جلسه شورای تامین استان هم برگزار شد و این شورا رئیس اداره ورزش و جوانان را موظف کرد تا مطالبات باشگاه را پرداخت کند.  

موانع قانونی اجازه نمی‌دهد اداره ورزش و جوانان پول باشگاه را پرداخت کند

دانش افزود: متاسفانه موانع قانونی باعث شده پول‌های باشگاه در حساب اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان بماند. حیدری، رئیس اداره ورزش و جوانان هم گفته بود که در سال‌های قبل به خاطر کمک به باشگاه نفت مسجد سلیمان بازخواست شده است. این پول به نفت مسجد سلیمان تعلق دارد، اما هنوز به دست باشگاه نرسیده است. اگر این پول در اختیار باشگاه بود، بازگشت تیم به تعویق نمی‌افتاد و با خریداری بلیت، اعضای تیم شبانه به خوزستان بر می‌گشتند. برای خریداری بلیت باید ۸۵ میلیون پول از ۲، ۳ روز قبل به شرکت هواپیمایی پرداخت می‌شد، اما سرپرست تیم منبع مالی کافی در اختیار نداشت.  

تیم‌های پایه باشگاه را راه اندازی می‌کنیم

عضو هیئت مدیره باشگاه نفت مسجد سلیمان در پاسخ به این سوال که کادر مدیریتی این باشگاه برنامه‌ای برای ایجاد درآمد پایدار برای نفت مسجد سلیمان دارد گفت: برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و نظارت از وظایف اصلی یک مدیر است و قطعا ما به دنبال ایجاد منابع مالی ثابت برای باشگاه هستیم. ان شاالله با همبستگی کادرفنی، بازیکنان، مدیریت و هواداران این مشکلات برطرف خواهد شد. یکی از برنامه‌های ما برای نفت مسجد سلیمان، راه اندازی تیم‌های پایه است. اگر مسئولان سابق باشگاه از ۱۰، ۱۱ سال پیش به فکر راه اندازی تیم‌های پایه نفت مسجد سلیمان می‌افتادند، برای باشگاه درآمدزایی می‌شد. به هر حال یکی از راه‌های درآمدزایی تیم‌های مطرح لیگ برتر مانند سپاهان و فولاد یا حتی تیم‌های بزرگ دنیا، پرورش بازیکنان در تیم‌های پایه و فروش آن‌ها به تیم‌های دیگر است. به همین دلیل اصرار دارم که تیم‌های پایه باشگاه تشکیل شود.


بیشتر بخوانید: 


بند جدایی در قرارداد بازیکنان عجیب است، اما باشگاه باید به تعهداتش عمل کند

دانش در خصوص این که گفته می‌شود قرارداد برخی از بازیکنان نفت مسجد سلیمان به گونه‌ای است که در نیم فصل می‌توانند بدون رضایت باشگاه از این تیم جدا شوند گفت: درباره این موضوع اطلاع دقیقی ندارم، اما من هم شنیدم که مسئولان سابق باشگاه قرارداد‌ها را به گونه‌ای بستند که بازیکنان می‌توانند در نیم فصل جدا شوند. اگر چنین چیزی درست باشد، نمی‌توانم بگویم که این نحوه قرارداد بستن منطقی بوده یا خیر، زیرا در آن مقطع ما مسئولیتی در باشگاه نداشتیم. اگر بند جدایی در نیم فصل در قرارداد بازیکنان وجود داشته باشد، باشگاه باید به تعهداتش عمل کند، اما فکر می‌کنم که این نحوه قرارداد بستن عجیب است.

نفت مسجد سلیمان در نیم فصل تقویت می‌شود

او درباره برنامه‌های نفت مسجد سلیمان در فصل نقل و انتقالات عنوان کرد: حسینی درخواست جذب برخی بازیکنان را ارائه کرده و ان شاالله با هماهنگی کادرفنی تلاش می‌کنیم تا دغدغه‌های سرمربی تیم را برطرف کنیم. ما هم مانند بقیه باشگاه‌ها به دنبال تقویت تیممان هستیم، زیرا در نیم فصل دوم رقابت سخت‌تر است و تیم‌ها باید تقویت شوند. همیشه دویدن خوب نیست و باید به موقع دوید.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار