مجید الهی راد از پیوستن سه هزار و ۵۶۵ حامی نیکوکار به پویش ایران مهربان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مجید الهی راد بابیان اینکه طرح ملی پویش ایران مهربان در زمینه جذب حامی برای ایتام از آبان ماه امسال در استان خراسان شمالی باهدف بهبود وضعیت معیشتی ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت آغاز شد افزود: این طرح باهدف مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان به اجرا رسیده است.


بیشتر بخوانید


او بابیان اینکه هم کنون ۳ هزار و ۳۲۸ یتیم و ۳ هزار و ۱۳۶ کودک محسنین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، اضافه کرد: این کودکان توسط حدود ۲۱ هزار حامی و نیکوکار حمایت می‌شوند.

او گفت: هم اکنون  سرانه پرداختی به ایتام و فرزندان محسنین استان پایین‌تر از میانگین متوسط کشوری است که امید است با اجرای این پویش، سرانه پرداختی به آن‌ها به ۷۰۰ هزار تومان برسد.

او افزود : در قالب اجرای این طرح، هر کارمند می‌تواند حامی یک یا چند نفر از ایتام شده و در کنار اجر معنوی بخشی از مشکلات ایتام را حل نماید.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی یادآور شد: در حال حاضر استان خراسان شمالی دارای ۷۸ دستگاه اجرایی، شرکت، کارگاه صنعتی و تولیدی است که تاکنون ۷۰ مورد از آن‌ها اعلام آمادگی داشته‌اند.

الهی راد افزود: طی اجرای این طرح سه هزار و ۵۶۵ حامی جدید جذب‌شده است که ۶ هزار و ۶۷۸ یتیم و فرزند محسنین را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.

او گفت : برنامه کمیته امداد خراسان شمالی این است که تا بهار ۱۴۰۰ این تعداد حامی به ۲۰ هزار نفر افزایش پیدا کند و تعداد حامیان این طرح به ۴۰ هزار نفر برسد.

 حامیان امسال بیش از ۲۶ میلیارد و ۷۷۱ میلیون تومان کمک به‌حساب ایتام خراسان شمالی واریز نقدی و غیر نقدی داشته‌اند که این کمک‌ها به نسبت سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.